Mindre community

Tags:    php

Davs derude Udviklere.

Jeg skal igang med at lave et mindre community site, men er desværre ret blank i php, så jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har prøvet at søge lidt rundt på google og andre sider, men uden held.

Så er der nogen af Jer der kender nogle gode artikler, tutorials osv., og evt. kan sige lidt om hvor jeg bør starte og slutte, etc.

På forhånd tak :)

Hej The Simon.
Et community synes jeg selv måske er en "dårlig" ide at starte med.
Lav i stedet nogle funktion såsom en lomme regner, og andre sider og øv dig med dem.
Så til sidst når du er godt kendt i PHP kan du lave noget større osv. ;)

Tak for rådet Rune.
Problemet er at jeg desværre ikke har tiden til det, og jeg har førhen programmeret ret avancerede funktioner i PHP alene ved hjælp af tutorials og guides på nettet - så jeg ved at man kan lave meget, uden nødvendigvis at forstå alt det grundlæggende i PHP.

Men thanks anyway ;)

Hej The Simon.

Har du overvejet om et CMS som feks. Joomla! eller PhpFusion kan dække dine behov?

Begge dele er forholdsvis nemme at gå til, og du kan finde tonsvis at tutorials på nettet.

Det er ikke nødvendigt at vide ret meget om .php eller andre kodesprog for at få sat noget ret godt sammen. Specielt Joomla! synes jeg du burde kikke lige på!

Prøv at se her: http://www.joomla.org/about-joomla.html

Held og lykke med det!

Tror ikke der findes en kompelt guide til at lave et commuty. Men ved der findes denne bog: http://www.libris.dk/it_litteratur/webkonstruktion/vis_produkt/shop/byg-et-website-med-cmsimple-2-udgave/?cHash=918d8d9aff

.
Der vil jeg erklære mig u enig, eller..
Jo du kan lave en masse via. tutorials, men kan du lave noget unikt.
Nej! hvis du laver det via tutorials kan en hver person lave det magen til ;).
Jeg vil forslå at du læser grundlæggende tutorials og den holdning med "har ikke tid" så har du jo ikke lyst nok :P?
Ellers ved jeg der er færdige systemmer til salg kender personligt en der har lavet et arto ligende system som sælger det (prøver på i hvert fald)

// Rune

t