hjælpe med asp.net content!

Tags:    asp.net

først vil jeg gerne lige undskylde at jeg ikke giver flere point, men jeg har ikke flere, og her på det sidste har der ikke rigtig været nogen spørgsmål jeg kunne svarer på!

anyway, jeg har en side hvor man skal logge ind for at kunne se noget content.
hvis man ikke er logget ind, bliver der bare vist et label hvor der står "please login".
nu vil jeg så gerne have det sådan at når man er logget ind, viser den noget content.
problemet er bare, at jeg ikke gider at lave hele mit content dynamisk, hvilket jeg ikke ved hvordan jeg undgår, når jeg bruger et "if" statement til at checke om brugeren er logget ind.

kort sagt: jeg vil have min side til at vise 2 forskellige contents, uden at skulle lave det dynamisk!

håber i forstår!
hvis ikke, så bed mig om at omformulere det :)

på forhånd: Tak :D

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er da en login control som kan tjekke om brugeren er logget ind eller ej og vis noget html baseret derpå.

Det bliver brugt i den her videotutorail: http://www.asp.net/learn/videos/video-06.aspx

Hej Craksy,

Det som du beskriver er lettest gjort ved en dynamisk funktionalitet, en if betingelse om hvilken fil/side som skal vises.

Med venlig hilsen
Ieet

det ved jeg, men kan ikke bruge login control af flere grunde:

1. det er alt for stort arbejde at tilpasse den til en ekstern database, da den normalt bruger membership/roles systemet.

2. den er for stor til at passe ind i mit design. den bliver simpelthen for lille, hvis jeg resizer den til at kunne være der.

3. jeg foretrækker at gøre det med tekstboxs, og en button control.

jeg har set de fleste videoer på asp.net, men jeg tror lige jeg tager et kig alligevel... selvom jeg nok ikke kommer til at bruge det til noget...

men tak for dit forslag, alligevel :)

andre forslag? :)

ok havde håbet på at kunne gøre det på en side, men det er åbenbart nemmest at lave 2 sider, og så vise dem i en content placeholder, alt efter om man er logget ind eller ej!

men jeg har et lille ekstra spørgsmål, som jeg virkelig har problemer med!
jeg kan ikke finde nogen tutorials til hvordan man bruger en DataList control, med en ekstern SQL database!
mit problem er at administratoren der hoster min side, har blokeret for eksterne forbindelser til databasen, så hvis jeg skal connecte til databasen skal min side være uploadet!
dette giver mig et problem med en SQLDataSource control, da Visual web developer, tester forbindelsen før den vil acceptere den...
det betyder så at jeg SKAL lave forbindelsen dynamisk noget lignene:
Fold kodeboks ind/udKode 

anyway, hvordan bruger jeg en DataList control med min database, når jeg er tvunget til at lave forbindelsen på denne måde?

jeg ved godt, dette er offtopic, men jeg har ikke flere point, så jeg kan ikke lave en ny tråd =(

håber i vil hjælpe mig alligevel!

på forhånd: Tak :)

Du kan godt oprette spørgsmål uden du udloder point...

det ved jeg godt, men det er som om at mange folk tænker mere på at få point, end på at hjælpe andre!
men jeg prøver alligevel! tak for hjælpen :)

t