Siden skal stå i midten?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg har lavet container til det hele til Positiob: absolute, og nu står den i venstre side af skærmen.

Jeg har prøvet margin-left: auto; margin-right: auto;, men siden står stadig i venstre side.

Her er koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak :)

Hej Daniel

auto margin virker ikke med position: absolut.
Du må bruge position: relative eller ingen.

Okay, tak for dit hurtige svar.

Så har jeg endnu et problem.
Hvis jeg laver den relative eller ingen, så når indhold (div) eller menu (div) bliver højere end den container der holder hele side, så går det ud over containerens bundlinie, istedet for at trække bunden med.

Det forstår jeg ikke hvorfor :P

Hvis du sætter divs med position: absolute, i en div der har position: relative eller ingen, vil diven ikke strækkes, selvom "absolute diven" er længere end den anden ;)

Du er nød til at sætte alle de divs, der skal påvirke din 'container' til relative eller ingen :)

Det kan godt være irriterende nogle gange. Jeg har i hvert fald rodet med det tit :D

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2009 20:16 af Bruger #14201
Hmm.. Det har jeg prøvet nu, men det virker ikke.
Jeg sender lige koden, så håber jeg, at du har tid til at hjælpe :)

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2009 20:40 af Bruger #14181
Jeg plejer bare at bruge <center> indhold </center> i min html kode, det virker.

Hej Morten.

Du må have misforstået noget. Siden / Containeren bliver ikke centreret af <center></center>, når den er absolute.

Jeg kigger lige på det ... regner med at kunne give svar senere i dag :D

Ja, det må jeg have så :P

Problemet ligger i alle de floats du har.
Hvis du bruger float virker det af en eller anden grund ikke.

Float er en af de eneste ting jeg ikke kan finde ud af med css :( - jeg plejer at bruge tables istedet, men prøver at finde en bedre løsning.

Tables giver jo en rigtig dårlig rating hos søgemaskiner, og det er et projekt jeg skal sælge.

Scripting og programmering er cake, men css - det er noget lort :roll: - Det er i hvert fald svært.

hehe :P

<< < 12 > >>
t