Uidentificerbart databaseproblem

Tags:    php

Jeg har et problem, som jeg ikke kan identificere. Jeg har en rimelig kompleks klasse kaldet "Kunde". Heri har jeg denne funktion:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan simpelthen ikke se hvad der er galt. De oplysninger jeg har indsat giver ingen problemer i forhold til ValiderOplysningerOgUdfyldValgfrie(). Der sker ingenting. Der bliver ikke oprettet noget i db'en men der er heller ingen fejlmeddelser. (Beklager mit antal point - jeg har ikke flere!)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det var så lidt.

Efter jeg kørte en mysql_error kom dette:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'vejnr postnr by, , mobil, mobil, email, startDD-MM-YYYY, , , 0, ' at line 4

HVAD ER DER GALT MED SYNTAXEN? jeg er desperat!

Jeg har et problem, som jeg ikke kan identificere. Jeg har en rimelig kompleks klasse kaldet "Kunde". Heri har jeg denne funktion:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan simpelthen ikke se hvad der er galt. De oplysninger jeg har indsat giver ingen problemer i forhold til ValiderOplysningerOgUdfyldValgfrie(). Der sker ingenting. Der bliver ikke oprettet noget i db'en men der er heller ingen fejlmeddelser. (Beklager mit antal point - jeg har ikke flere!)

Du skal ihvertfald lige huske at have '' omkring dine værdier.

hvad mener du? hvorhenne? det skulle da være ok at sige:

".$this->etellerandet."

inde i mysql-sætninger - det har virket før

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2009 19:19 af Bruger #12552
Hvis du udskriver din query med echo/print tror jeg du kan se hvad der er i vejen.

Du mangler at sætte ' ' omkring dine værdier.

Hvis du udskriver din query med echo/print tror jeg du kan se hvad der er i vejen.

Du mangler at sætte ' ' omkring dine værdier.

ALTSÅ

".'$this->etellerandet'."

?

Nej ' skal lige på den anden side af ".

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er kun nødvendigt hvis det er en streng værdi

TUSIND TAK!!!!

Har du tilføjet det som en kommentar uden mulighed for point???

Jeg vil gerne give dig de 10UP , men jeg kan ikke...

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2009 21:38 af Bruger #12552
Her er et oplæg til din kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg benytter altid SQL kommandoer i $str_sql strengen, det giver for mig, et bedre overblik...

Håber du kan bruge dette...

t