W7 viser ikke min Vista partition

Tags:    diverse

Hej.
Jeg har for tiden installeret W7 med dualboot sammen med Vista. Det hele virker fint.
Men inde i Windows 7's "Denne Computer" (Computer) kan jeg ikke se min Vista partition.

Kikker jeg i Disk Management (kan ikke lige huske navnet på dansk) så kan jeg godt se partitionen.

Jeg har hørt noget om at det er en stadart instilling for W7 ikke at vise andre aktive partitioners drev i "Computer", men hvordan laver jeg det om. Any know? Help.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.
Jeg har for tiden installeret W7 med dualboot sammen med Vista. Det hele virker fint.
Men inde i Windows 7's "Denne Computer" (Computer) kan jeg ikke se min Vista partition.

Kikker jeg i Disk Management (kan ikke lige huske navnet på dansk) så kan jeg godt se partitionen.

Jeg har hørt noget om at det er en stadart instilling for W7 ikke at vise andre aktive partitioners drev i "Computer", men hvordan laver jeg det om. Any know? Help.

Hej Shafh,

Ja du skal nemlig ind at slå det til, har jeg gjort på min W7, dog med xp som andet OS.

Hvis du ikke finder svaret inden kan jeg tjekke hvordan jeg gjorde når jeg får tændt op under min W7 i morgen.

M.v.h. Johnny

Jeg har gjordt det ved at gå ind i Control-panel --> System and Security --> Create and format hard disk partitions, her burde du kunne se dit drev fra vista partition, men det har ikke noget bogstav, så du skal bare højre klikke og trykke på "Change drive letter..". Når du har sat et bogstav, burde du kunne se drevet.

Indlæg senest redigeret d. 16.01.2009 07:47 af Bruger #14029
Det vil jeg blive glad for. Jeg savner lidt musik og billeder, som jeg har liggende på min vista partition :)

Jeg har gjordt det ved at gå ind i Control-panel --> System and Security --> Create and format hard disk partitions, her burde du kunne se dit drev fra vista partition, men det har ikke noget bogstav, så du skal bare højre klikke og trykke på "Change drive letter..". Når du har sat et bogstav, burde du kunne se drevet.

Jeps, det var sådan man gjorde, kunne bare ikke lige huske det uden W7 ved siden af.

Har de fået fikset den bug med de mp3 filer ?

Har de fået fikset den bug med de mp3 filer ?

Hvis windows update har hentet Update for Windows 7 Client Beta (KB961367) så burde det være fikset

Hurra endelig. Skønt. Perfekt. Så har man endelig fået adgang til sine kære filer. Tak for hjælpen. Jeg deler lige lidt point ud

Hey ho. En til ting? Er der nogen der ved om det kan gøres sådan at man også bare uden videre kan gemme på vista partitionen. Ind til videre får jeg en besked om at jeg ikke kan

t