Hvordan kan jeg...

Tags:    diverse

Jeg har længe gerne ville lave et spil som Battleknight, Ogame og så videre. Jeg har Photoshop til at kunne lave grafikken med og Dreamweaver til at lave scripts og sådan noget med, men er der nogen der ved hvordan jeg kan lære at lave sådan et spil? Måske en guide et sted på nettet eller sådan noget.

Indlæg senest redigeret d. 15.01.2009 16:25 af Bruger #11597
3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er lidt forvirret.. er det php du vil lave det i eller?

Jeg har længe gerne ville lave et spil som Battleknight, Ogame og så videre. Jeg har Photoshop til at kunne lave grafikken med og Dreamweaver til at lave scripts og sådan noget med, men er der nogen der ved hvordan jeg kan lære at lave sådan et spil? Måske en guide et sted på nettet eller sådan noget.

Altså det er ikke bare noget man lige kaster sig over.... Nu kan jeg jo høre at du bruger dreamweaver så du er (så vidt jeg forstår, kan jo tage fejl) ikke den mest erfarende webudvikler. Spil som Ogame osv. tager meget lang tid at lave og der er mere end en udvikler på, da det ellers ville være en ret uoverskuelig opgave for noget så stort. Men hvis du vil prøve, så find PHP'en frem + server med MySQL el. database og begynd at kode.

Det er ikke bare lige at gå til imo.

Der skal vidst gang i noget Java også.

t