Ophæve class

Tags:    html css

Nogen der ved om jeg kan ophæve en class der kommer fra et andet stylesheet.?

Hvis jeg sidder med mit eget stylesheet, men hvis applicationen har en class som kommer fra et andet stylesheet som jeg ikke kan ændre. er der så en kommando i CSS som gør at jeg kan skrive at den skal dø den class?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan eventuelt overskrive klassens definition i dit eget stylesheet. Du er dog nødt til at skrive alle de egenskaber der er defineret i det oprindelige stylesheet

du kunne lave et lille javascript og ændre navnet på classen

inherit gør, som værdien antyder, at elementet nedarver fra det foregående element.

f.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

da vil font-size blive til 10pt grundet inheritance.

@andreas:
Det er generelt ikke godt at bruge javascript til noget med design. For så ser siden forkert ud i browsere der ikke har javascript slået til.

hej :-)

problemet er at det fx er en left align og det bliver kun værre af at den right align'er fx hvis jeg skal overskrive den, så mon man kan slette den..
med mindre man kan sætte den til fx .
text-align: og så et eller andet der betyder at der ikke er noget..;

Indlæg senest redigeret d. 14.01.2009 10:32 af Bruger #11506
Du kan skrive text-align: inherit !important; eller text-align: auto !important;

Og jo mere præcist du beskriver stien til elementet, des højere prioritet har det.

Indlæg senest redigeret d. 14.01.2009 10:47 af Bruger #10216
hej gnu,

så inherit er den value som elementet har pr default?

jeg fandt det her, de skriver "the computed value".

Each property may also have a specified value of 'inherit', which means that, for a given element, the property takes the same computed value as the property for the element's parent. The inherited value, which is normally only used as a fallback value, can be strengthened by setting 'inherit' explicitly.

Det ser ud til at "auto" nulstiller class. den virker ihvertfald efter den måde jeg skal bruge.
tak for input.

Fold kodeboks ind/udKode 

t