OSO Opgave

Tags:    snak

Jeg skal en OSO opgave omkring programmør uddanneslen, og så tænkte jeg at det var bedre at lave en tråd her inde istedet for bare at udspørve en person.

Så jeg vilgerne bede folk om at svare på spærsmålene. Det vil være til stor hjælp.

Hvilken uddannelse har du taget?
Hvilke adgangskrav var der til uddannelsen?
Hvordan forgår arbejdet?
Hvordan er arbejdsmiljøet?
Hvad er de vigtigstige ting ved jobbet?
Hvilke videreuddannelser kan man få?
Hvilken løn kan man få?(Det kan man bare PM eller finder jeg det på en anden måde det er ikke det vigtigste med lønnen)

På forhånd tak for hjælpen.

P.S. Lidt usikker på hvad det med point er. Det har jeg nemlig aldrig prøvet før så jeg satte det bare til 50

Indlæg senest redigeret d. 12.01.2009 17:36 af Bruger #13291
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg fornemmer på dit spørgsmål at du leder efter folk der har taget en form for programmøruddannelse. Mit indtryk er at mange af brugerne her på udvikleren stadig er under uddannelse, så jeg vil næsten foreslå dig at du også prøver at smide spørgsmålet op på fx www.eksperten.dk hvor publikummet er lidt bredere. Jeg ville meget gerne hjælpe, men er stadig under uddannelse så jeg passer ikke lige på den profil du søger :)

Held og lykke med opgaven!

Hvilken uddannelse har du taget?
IT Ingeniør

Hvilke adgangskrav var der til uddannelsen?
Gymnasiel uddannelse. Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og Kemi på C-niveau.

Hvordan forgår arbejdet?
Dette er mere specifikt til arbejdspladsen efterfølgende. Gennerelt med nyudvikling i projekter, og vedligehold foran en computer i forskellige udviklingsværktøjer (WSAD/RAD, 3270 Term).

Hvordan er arbejdsmiljøet?
Igen i forhold til arbejdspladsen. Ganske glimrende. Der bliver sørget for ordentlige materialer, og kollegialt sammenhold er godt.

Hvad er de vigtigstige ting ved jobbet?
Spændende nye opgaver, god løn, frynsegoder, tekniske udfordringer.

Hvilke videreuddannelser kan man få?
Certifikater, Vidrebygninger på ingteniør diplomet.

Hvilken løn kan man få?
30.000+, 35-38.000 med et par års erfaring. 27.000 ligger i den mellem/lave ende som starts løn.

Du kan starte med en 3½ års diplom ingeniør.
http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-dipinfogkommtek

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 13.01.2009 11:44 af Bruger #12836
Jeg synes du skal tage et kig på www.ug.dk og prøve at læse om datamatikeruddannelsen og dataloguddannelsen og der vil du kunne få en stor del af den information du søger. :)

Jeg synes du skal tage et kig på www.ug.dk og prøve at læse om datamatikeruddannelsen og dataloguddannelsen og der vil du kunne få en stor del af den information du søger. :)

Kænner den og har kikket, og ja, man kan finne en stor del af alle tingene der inde, men det var for at høre jeres mening. Det står jo ikke der inde og det giver et godt PLUS i bedømmelsen. Hvis man har andres meninger med i sin OSO opgave. Så hjælp mig med at give min opgave et stort PLUS :D:D:D

Tak Ieet, det var sådan noget jeg ledte efter, men jeg prøver da også lige at lige et link op på www.eksperten.dk

t