RS-232 snuser-komponent søges

Tags:    delphi

Hej

Jeg er på jagt efter en komponent, evt. pakke, der kan snuse til en RS-232 port, der bliver brugt af et andet program på samme PC.

Jeg har prøvet at søge på nettet men uden det store held. Så jeg vil høre om nogen her vil anbefale mig en bestemt.

Jeg anvender i forvejen AsyncPro og D7.1 Prof.

Mik



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jeppe

Nej, det vil jeg nu heller ikke afvise at man kan. Men i givet fald så er jeg nok lidt på herrens mark. At "file" til en port er vel "kun" at sende/modtage rene databits den vej fra/til?

Mik


jeg kender ikke andre måder på hvordan du skal kunne få / sende til comport..

http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=841
har du læst denne? det virker perfekt hos mig

når du læser en string på en karakter så har du læst en byte. derved 8 bit.. jegkan ikke lige huske med comport om der er 8 eller 4 ben men hvis der er 4 så er det vist noget med lowbyte du skal hente ud af strengen og det er jo ganske simpel byte jonglering ;)

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

[Redigeret d. 10/08-04 23:39:13 af Jeppe]



du vil altså læse fra comporten? vil du læse hvilke ben der er høje eller læse bytes fra en enhed?

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Hej Jeppe

Ja det er lige præcis det jeg vil, men den ekstra betigelse at et andet program allerede bruger porten.

Mik



... øh, måske var mit svar lidt uklart. Jeg vil læse status for de enkelte ben/registre.



jeg har ikke lige prøvet at gøre det men kan man ikke godt bare lave en createfile på comporten og så læse en byTe ad gangen?

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

[Redigeret d. 07/08-04 22:12:08 af Jeppe]



Hej Jeppe

Nej, det vil jeg nu heller ikke afvise at man kan. Men i givet fald så er jeg nok lidt på herrens mark. At "file" til en port er vel "kun" at sende/modtage rene databits den vej fra/til?

Mik



Hej Jeppe

Jeg tror at du har helt ret his vi taler om normal kommunikation gennem en port.

Men det jeg vil er som sådan ikke normalt. Jeg har fra helt anden side fået anbefalet at kikke på DLportIO og ZLPORTIO der kan pille or læse i/fra "en vilkårlig" port. Så hvis jeg "bare" kan gøre det på samme tid som et andet program har fat i selvsamme port så burde min sag være løst.

Tak for hjælpen. Det gjorde i alle fald at jeg har noget at arbejde med nu.

Mik



t