Kryptering af partition

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Er der nogen der kender en måde jeg kan enkrypterer en hel partition på min eksterne harddisk, som er uafhængig af om jeg sætter harddisken til en computer som ikke har "et eller andet" program installeret?

Dekrypteringen, skal i øvrigt også være rimelig hurtig.

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Folkens i har ret. TrueCrypt kan klare arbejdet. Ganske vist ikke på den alle mest pæneste måde.

Hvad mener du ?

Jeg mener bare at TrueCrypts løsning bare er at man kan ligget en exefil på sin partition, hvor man kan benytte programmet fra. Jeg kunne kun finde ud af at gemme denne exefil på den sekundære partition, og så bliver det bare lidt klodset at sådan en fil der skal ligge der.

Men det er fint nok. Jeg uddeler

Jeg mener bare at TrueCrypts løsning bare er at man kan ligget en exefil på sin partition, hvor man kan benytte programmet fra. Jeg kunne kun finde ud af at gemme denne exefil på den sekundære partition, og så bliver det bare lidt klodset at sådan en fil der skal ligge der.

Hvordan ville du ellers gøre det uden installation ?

Hmm ja jeg ved det ikke, men håbede bare på en eller anden "autorun" lignende løsning i stil med noget firmware, gemt på samme partition. Men det er fint nok. Har måske været godtroende om forestillingen. Det virker, så det er fint.

Hmm ja jeg ved det ikke, men håbede bare på en eller anden "autorun" lignende løsning i stil med noget firmware, gemt på samme partition. Men det er fint nok. Har måske været godtroende om forestillingen. Det virker, så det er fint.

Mener bestemt at autorun kan udføres på USB enheder også, så du kan nok selv lave et script, som beder TrueCrypt om at mounte en krypteret partition. Ved ikke hvad der er af kommandolinje muligheder i TrueCrypt.

Ja ja. Selvfølgelig kan en autorun udføres på en usb-enhed eller en harddisk, men hvad hjælper det når det er umuligt da harddisken er krypteret :)

Ja ja. Selvfølgelig kan en autorun udføres på en usb-enhed eller en harddisk, men hvad hjælper det når det er umuligt da harddisken er krypteret :)

Du kunne jo have en ikke-krypteret partition på de par megabytes som TrueCrypt fylder.

Ja okay. Men så begynder jo også det smarte at blive væk "Computeren" (gamle "Denne Computer") kommer vært fald til at se lidt rodet ud.

Men jeg har sørget for at lave en anden partition med filen. Men forstå mig. Men what ever. Det virker og det er vigtigst

<< < 12 > >>
t