Kryptering af partition

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Er der nogen der kender en måde jeg kan enkrypterer en hel partition på min eksterne harddisk, som er uafhængig af om jeg sætter harddisken til en computer som ikke har "et eller andet" program installeret?

Dekrypteringen, skal i øvrigt også være rimelig hurtig.

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger truecrypt, og det er cross-platform og har det hele :)

http://www.truecrypt.org/

TrueCrypt kræver at du har installeret "TrueCrypt" for at man kan dekrypterer. Har prøvet programmet. Derfor bryder jeg mig ikke om programmet som en løsning. Toucan må jeg lige tjekke, men har du prøvet det før?

Jeg har kun taget et par overfladiske kig på det, men alt software på portableapps.com plejer at være i glimrende kvalitet. Jeg har i øvrigt også kigget efter det andet program men noget tyder på at det er blevet væk... det var et der en gang var med i et computerblad da de havde focus på USB software på farten

Du skal nok få dit svar :) Jeg svarer først når der er fundet en løsning jeg har bidraget med.

Hvilken Vista udgave har du? For så kunne du vel overveje Vista BitLocker. Jeg har ikke selv prøvet at bruge det.

EDIT: Nej, det duer squ egentlig ikke, fordi det er ikke sikkert det er en Vista maskine du sætter den over i.

Indlæg senest redigeret d. 10.01.2009 17:21 af Bruger #6559
Jeg har ikke ultimate, så har ikke BitLocker, men tænker bare at BitLocker da vel kun understøttes at Vista. Jeg vil have noget (eller eventuelt et program der ligger på harddisken) der gør det muligt at benytte krypteringsværktøjet i både 98, 2000, XP, Vista, W7 og eventuelt Linux, uden at skulle installerer et eller andet program

Jeg har ikke ultimate, så har ikke BitLocker, men tænker bare at BitLocker da vel kun understøttes at Vista. Jeg vil have noget (eller eventuelt et program der ligger på harddisken) der gør det muligt at benytte krypteringsværktøjet i både 98, 2000, XP, Vista, W7 og eventuelt Linux, uden at skulle installerer et eller andet program

Jeg har vidst også et andet program på en disk et eller andet sted prøver lige at finde det, men er det måske sådan noget her: http://portableapps.com/apps/utilities/toucan

TrueCrypt kræver at du har installeret "TrueCrypt" for at man kan dekrypterer. Har prøvet programmet. Derfor bryder jeg mig ikke om programmet som en løsning. Toucan må jeg lige tjekke, men har du prøvet det før?

Altså du vil have et standalone program?

Der er absolut ingen tvivl om, at Truecrypt ér det bedste program derude.
Flere features end du drømmer om, og en stor skare af udviklere, som ikke lægger sig til at sove, før alle features ér implementeret. Truecrypt for the win!

Og og og, Truecrypt behøver ikke at være installeret: http://www.truecrypt.org/docs/?s=traveler-mode

Indlæg senest redigeret d. 10.01.2009 23:56 af Bruger #2695
Folkens i har ret. TrueCrypt kan klare arbejdet. Ganske vist ikke på den alle mest pæneste måde. Men det fungerer. Tak. Den bruger jeg ;)

Robert og Martin har ikke accepteret UP, skal det bare ses som at jeg bare skal lade pointsne gå videre til Emil og Henrik?

<< < 12 > >>
t