Systemet bygger jo over de samme koder og design.
Nu vil jeg nødigt kritesere et system, fordi de netop IKKE har ændret på det grafiske. Det er langt fra lig at det er samme system!
Windows 95,98,2000 var jo samme princip. Det grafiske blev ikke ændret, mens resten gjorde.
Microsoft har fået meget kritik af Vista's GUI og mange udviklere har kritiseret at der ikke har været nok tid til at implementere de nye grafiske elementer, samt enorm mangel på information om API'et.
Lige præcis derfor synes jeg det er fedt at de holder fast i mange af de elementer de smed med i Vista, rent grafisk hvilet giver udviklere mulighed for at tilpasse vores software både vista og Windows 7. Samtidigt bliver de ved med at udbygge explorer til at indeholde nye ting, eksempelvis er den nye taskmanager utrolig rart at bruge, da du rent faktisk har mulighed for at holde styr på flere elementer, end før i tiden.
Vista vs Windows 7Jo Windows 7 er nok hvad Vista skulle ha været, men uden vista tvivler jeg på at Windows 7 ville være blevet det system det er blevet til. Mange af grundpillerne i Windows 7 er jo netop snuppet fra alle de fejl og mangler som Vista havde/har, samt alle forbedringerne til kernen som er kommet gennem Vista/Server 2008.
Og at holde fast i samme kerne, har jeg intet imod. tværtimod, det er FEDT at de holder fast i det samme, det hjælper med at sikre at de fleste drivere og programmer fortsat vil køre under det nye OS, samt patch udviklingen, udrulning af os'et i enteprise miljøer bliver nemmere.
Windows 7 Beta 1 og XP sideløbendeJeg ved ikke hvor gode muligheder der er endnu, da jeg endnu ikke har rodet med den officielle beta 1, dog kan jeg ikke forestille mig at det er noget problem, selvom der måske vil opstå et helvede med at opsætte bootloaderen
men smid det ind i en VM, så kan det ikke gå mere galt end du kan slette det og starte forfra