Nedtælling med store tal!?

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Jeg vil have, at når mit program bliver tændt, så skal det komme op med nogle store labels, som tæller ned fra 30 sek, efter det skal programmet så close;
Altså først kommer der en labal der skriver 30, såændrer den til 29 osv.
Men spørg løs!


(I den sidste tid, har følgende spørgsmål gnavet sig ind på min nethinde: Kan man med noget kode, skjule nogle mapper? Altså i ved, skjul mappe funktionen, og den anden vej tilbage!)


På forhånd tak!!



15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
FormCreate er den Procedure der bliver kaldt lige så snart du åbner programmet... De aller første ting der bliver gjort er de ting, der står i FormCreat - eventen...



Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen



Koden fra Frede_Manden virker godt nok.

Fra begyndelsen:
När du starter et nyt projekt, skal du starte med at lägge en timer og en label ud pä formen.
Herefter paster du hele koden fra Frede_Manden ind i Unit 1.
Du skal nu gä tilbage til formen og doppelklikke pä timeren, säledes at "on timer" eventet ogsä stär i object inspectoren.
Gör det samme med formen, dvs. doppelklik pä den, sä "on create" eventet for formen ogsä stär i object inspectoren for formen.
Til sidst skal du gä til object inspectoren for timeren, og sätte enable til False. Ellers starter timeren äbenbart med at köre, för on create for formen när at lägge 30 til count.
Pröv det af..



Glem det med at sätte timeren til False, det er ikke nödvendigt.

TSat



Nu virk er det WEEEE! Men forstod ikk helt det du mente med on create, jeppe.



Nu virk er det WEEEE! Men forstod ikk helt det du mente med on create, jeppe.


Jo for dalen, nu har jeg forstået det jeppe!



<< < 12 > >>
t