Efter HTX

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg er lige nu igang med 9ende klasse på folkeskolen, derefter skal jeg have 3 år på HTX, men mangler en retning derefter. Har tænkt meget på datamatiker, men synes at have læst at det er kun java og c++, dette er ikke mine stærke sider, faktisk kan jeg intet!

Men er der en god retning, hvor man kan blive uddannet indenfor php programmering?

Hvis det er den vej du vil gå tror jeg ikke der er nogen uddannelse der passer her i DK. De fleste af den slags typer er også selvlærte evt. med nogle kurser eller en form for efter uddannelse.

Så du mener ikke der er gode steder at læse?

Så du mener ikke der er gode steder at læse?

Start med en multimedie integrator uddannelse.

Det lyder som en helt spiritus prøve.

Prøver at slå det op, og kigge på den.

Jeg vil nu anbefale dig at tage en "rigtig" programmeringsuddannelse. Har du først "tankegangen" og fanget de basiske elementer som OOP, så skal der ikke særlig meget til at hoppe fra et sprog til et andet.

Derudover hvis du tager en "rigtig" programmeringsuddannelse, så er du ikke låst fast på hjemmeside, men kan også lave desktop-apps osv.

Tag fx et kig enten på datalog eller datamatiker.

Som du siger Nicklas, kan man jo ja, og tror også det er en god idé, for kan jo nærmest snart det meste indenfor php, men ved ikke bare om det er mig :/.

Hvis det skulle være datamatiker eller datalog ,vil jeg nu vælge datalog efter hvad jeg har læst.

Ved ikke om det er mig, men synes det ser ud som om, den uddanelse beskeftiger sig i mindre ting end datamatiker, også er den jo også mere konsentreret om det enkelte emne.

Hvis det skulle være datamatiker eller datalog ,vil jeg nu vælge datalog efter hvad jeg har læst.

Efter hvad jeg har læst er både datamatiker og datalog langt fra, hvad du skal bruge.

At udvikle hjemmesider kræver ikke de discipliner, som datamatikere og slet ikke dem som dataloger lærer. Det er mere layout og grafisk opsætning, som kræves.

Jeg er uddannet datamatiker, og kan da sagtens skrive PHP og kan alle HTML tags udenad, men kunne ikke lave en hjemmeside om mit liv så afhang af det.

Datamatikere lærer software udvikling. Datastrukturer, algoritmer, netværks teori, operativ systemer. Alt sammen noget, som web udviklere ikke kan bruge til en fløjtende fis.

Dataloger er næsten endnu værre...det er en mere teoretisk uddannelse med en hel masse matematik plus det meste af, hvad man lærer som datamatiker.

<< < 12 > >>
t