Efter HTX

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg er lige nu igang med 9ende klasse på folkeskolen, derefter skal jeg have 3 år på HTX, men mangler en retning derefter. Har tænkt meget på datamatiker, men synes at have læst at det er kun java og c++, dette er ikke mine stærke sider, faktisk kan jeg intet!

Men er der en god retning, hvor man kan blive uddannet indenfor php programmering?

http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/16/27219/

Meningen med en uddannelse er at lære noget, man ikke kan i forvejen, så at du ikke kan Java og C++ er ikke en særlig god grund til at vælge datamatikeren fra. Det er en god programmør uddannelse, og når du er færdig, har du viden og værktøjer til at lære videre.

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2009 15:25 af Bruger #2695
Har vi ikke lige haft sådan en ? - hvor du svarede robert ? :)

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2009 15:31 af Bruger #5789
Han havde c++ og java som sprog han kunne, det har jeg jo ikke :)

hehe nej, det kom jeg også lige i tanke om - Så jeg slettede min post, men du var for hurtig:

skriver lige min post igen :)

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2009 15:32 af Bruger #5789
:)

Hej Morten,

Med fare for at træde en masse over tærerne...
JEG HÅBER GODT NOK IKKE AT DER EKSISTERER UDDANNELSER HVOR DU KUN LÆRER PHP!

Vælg uddannelse efter hvad du ønsker at lave når du er færdig.

En uddannelse skal give dig nye kompetencer og gøre dig bedre - også til ting du ikke kan i forvejen.

Alternativt kan du sikkert få dig et rigtig flot diplom på at du kan PHP, og masse produksere PHP produkter til reklame for dig selv. Der er sikkert nogen som har brug for en som kan PHP.

Med venlig hilsen
Ieet

Hvis det er fordi du vil have papir på det PHP du kan, kan man blive "Zend certified engineer".
At det så koster penge er en anden ting :D

http://www.zend.com/en/store/php-certification/exam-voucher

Men hvis du vikelig mener du vil være programmør tror jeg ikke det er PHP du skal sigte efter. Så skal du sigte mere generelt da de best-practise og metoder du lærer i andre sprog let kan overføres til php og den anden vej.

Ieet, hvad er så en god studie vej efter HTX?

Ieet, hvad er så en god studie vej efter HTX?

Det afhænger af, hvad du gerne vil arbejde med.

Hvis det er generel software udvikling, er datamatiker uddannelsen god.
Vil du arbejde med hardwarenær programmering (drivere, satelitter, robotter) er det noget ingeniør du skal læse.
Vil du lave hjemmesider er multimedie integrator uddannelsen nok det bedste bud.

Hvad vil du gerne ende med ?

Jamen vil gerne være højtuddannet programmør, inden for hjemmeside branchen.

<< < 12 > >>
t