spørgsmål om C++

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Jeg er næsten lige begyndt på at læse C++ og der er nogle ting jeg ikke rigtig forstår ved det.

Console programmering er jo forholdsvis meget nem at lege med, men hvad skal man bruge det til? (kender meget til php som ligner det 65%)
API bliver da brugt til at lave programmer osv. med så forstår ikke hvad man bruger console til.

Og da jeg vil igang med at lave 3d software, som evt. et program til at lave 3d models med, er det så ikke API jeg skal lege med? og så som en lommeregner.

på forhånd tak.

btw. hvordan skal man forholde sig til C og C++ ? hvad skal an begynde med når jeg vil lave programmer til alt mulig?

john sørensen

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2009 11:19 af Bruger #9005
15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
har bare lagt mærke til Blender 3D programmet har en console i baggrunden...

Ofte er "console i baggrunden" noget der kan fjernes med enkle midler.

I dag bliver console apps mest brugt til "programmer" der ikke har noget egentlig bruger interface, og det er (uden at jeg kan føre bevis herfor) stadig langt over halvdelen af al kode.

Ind til for 5-6 år siden brugte jeg (stort set) udelukkende C, men i dag er jeg meget glad for C++. Der er i C++ ganske enkelt mange flere farver på paletten, dvs. måde at gøre tingene på.
Det gør det meget enklere at lave elegante programmer.

Man kan ikke sige at C++ er hurtigere eller langsommere end C. Der er ting i C++ der gør at man kan lave hurtigere programmer, og der er ting der gør at man kan lave langsommere programmer. stl's containere er et godt eksempel, brugt rigtigt er de væsenlig hurtigere end det meste af hvad man (normalt) kan strikke sammen i C, men brugt forkert er de naturligvis langsomme. Men sådan er det med det meste, hvis man bruger filer til at returnere værdier fra funktioner, får man også et langsomt program...

mange tak for alle svar :), svært at give point væk da i alle har hjulpet ^^

mange tak for alle svar :), svært at give point væk da i alle har hjulpet ^^

Jeg bruger ikke points, og det gør Bertel heller ikke.

Jeg tror du skal starte med at programmere en 500-1000 konsolvinduer, inden du begiver dig ud i et API. Konsolvinduer er ligeså meget programmer som vinduerne. Et program kan jo også godt være usynligt.

Du må væbne dig med tålmodighed. Der går ikke under et år med intens C/C++ træning før du vil forstå et API til bunds.

(Og ja, jeg ville da også gerne programmere mit eget 3D-spil til PlayStation2 med autentiske physics og et flot bymiljø :P)

<< < 12 > >>
t