javascript bogen, er den god

Tags:    diverse

Hejsa, jeg har kigget lidt på den her bog

http://www.libris.dk/it_litteratur/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/javascript-bogen-pb/?cHash=f10451709f

Nogen som har købt den eller har læst lidt i den?, kunne godt tænke mig at starte på javascript nemlig, men lære man at kode javascript scripts eller forklare han bare noget om hvornår javascript blev opfundet osv. :P?

Tak på forhånd

Den virker fin til at starte med. Men kan kun udtale mig om indholdsfortegnelsen på sitet.

Og 100kr var måske forsøget værd :)... Skriv evt en anmeldelse så andre kan få glæde af det :)

/J

Den er meget gammel og ikke det værd, jeg har den selv og dengang den udkom var den allerede uddateret, efter min mening :)
Den er måske okay som opslagsværk men den er skrevet dengang at netscape var en af de store modspillere til IE... Der ER bedre bøger på markedet, jeg selv hælder dog mere til de engelske titler da der ikke er mange danske titler af kvalitet. De fleste er skrevet af forfattere og ikke programmøre der selv har udviklet seriøst (eller det virker det ihvertfald til)

Da engelsk ikke lige er det jeg er bedst til, vil jeg ikke købe bøger på engelsk og sidde og kæmpe mig igennem hvert ord, derfor vil jeg gerne have en bog på det sprog jeg taler :).

Er der andre danske bøger om javascript hvor man lære det fra bunden af?

Du kan jo prøve at låne den på dit lokale bibliotek først og se om det er noget for dig?

Jeg syntes bare meget af koden er låst på en bestemt browser og så har den en meget slavisk gennemgang af de forskellige programmerings principper.

Men hvis du gerne vil starte med javascript for at peppe dine websites lidt op syntes jeg diverse DHTML bøger er meget bedre. Prøv at spørg efter nogle titler på dansom om DHTML, dem tror jeg du som begynder vil få meget mere ud af. Og så se at få øvet dit engelsk :D

Indlæg senest redigeret d. 08.01.2009 16:09 af Bruger #10647
Dhtml, kan det lidt det samme som javascript :P?, har arbejdet med html, css og PHP i nogen år men ikke på proff niveau. Så er ikke helt ny til det med hjemmesider :)

Har købt bogen "javascript bogen" :P, og så har jeg også købt bogen "ajax" :)

t