connect til mssql

Tags:    php

Jeg har lige sat mssql server på min bærbar hvorefter jeg skal have en php script til at connecte, pga. jeg skal hente noget info fra sql'en
koden ser sådan ud

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har prøvet den kode jeg logger ind til computeren på, pga. det er den jeg har sat hele databasen op på, og jeg har givet adgang til alle bruger at komme ind i databasen, den skriver hele tiden den ikke kan connecte...
Spørgsmålet er, skal jeg bruger JOHN1\SQLEXPRESS, 127.0.0.1 eller en hamachi ip jeg bruger?
har prøvet ufattelig mange ting men det gider bare ikke...
jeg køre nyeste wamp som test, så den burde da godt kunne connecte til en mssql server?

john

Jeg har lige sat mssql server på min bærbar hvorefter jeg skal have en php script til at connecte, pga. jeg skal hente noget info fra sql'en
koden ser sådan ud

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg har prøvet den kode jeg logger ind til computeren på, pga. det er den jeg har sat hele databasen op på, og jeg har givet adgang til alle bruger at komme ind i databasen, den skriver hele tiden den ikke kan connecte...
Spørgsmålet er, skal jeg bruger JOHN1\SQLEXPRESS, 127.0.0.1 eller en hamachi ip jeg bruger?
har prøvet ufattelig mange ting men det gider bare ikke...
jeg køre nyeste wamp som test, så den burde da godt kunne connecte til en mssql server?

john

Hvis mssql serveren ligger på samme maskine som webserveren så kan du enten bruge 127.0.0.1 eller localhost.

wamp ligger på samme computer som mssql'en, og 127.0.0.1 virker ikke, bruger samme bruger / pass som computeren, og har givet alle bruger adgang til database

Hvilken fejlmeddelses får du?

at den ikke kan connect til 127.0.0.1 :)

Hvad bruger du som hostnavn når du bruger MySQL? Så prøv at brug det istedet. Evt skriv din LAN IP i host.

127.0.0.1 virker fint. Det er porten der gør foreskellen.
MySQL lytter efter port 3306 som standard.

Så du burde kunne aflure hvilken port MsSQL lytter efter og så åbne en forbindelse til "127.0.0.1,portnr."

mysql bruger jeg 127.0.0.1 :) virker fint...

Michael: prøver :)

t