2 ting skal ske på samme tid

Tags:    .net

Hej jeg har gjort så man kan uploade en excel fil til serveren og så ved klik på en anden knap lægger dataen sig ned i en Ms sql database.

Min kode for upload ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

og min kode for at indlæse dataen i ms sql ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men så ville jeg sætte dem sammen så ved klik på den knap som uploader filen til serveren, skal den også indlæse dataen til ms sql serveren.
Det skrev jeg sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men det lægger ikke dataen i databasen, men den kommer heller ikke med nogle fejl.

Er der nogle som kan hjælpe mig?

Mvh. Adam

Mon ikke excelConnectionString skal bruge samme sti til fil som sSavePath = "../admin/database.xls";

Men tag at sætte et break point tidligt i din kode, tryk så f10 for at debugge koden linie for linie..

Jeg er overbevist om du gemmer en exception i dine usings !.

/J

Indlæg senest redigeret d. 05.01.2009 13:14 af Bruger #5789
Hej, jeg fandt egentlig ud af det. Det var bare en dum fejlæ jeg havde lavet.

Jeg havde kommet til at forbinde til den forkerte ms sql database.

Så koden som jeg havde skrevet virker faktisk. :-D

Ellers tak for hjælpen.

Nu virker det desvære ikke igen, og jeg havde ikke ændret noget. Så det er nok stadig samme problem som jeg bare troede jeg havde fået løst.

Jeg har prøvet at debugge koden, Jeg satte breakpoint ved sSavePath = "../admin/database.xls

Men den bliver jo ved med at hoppe op til starten for at tjekke om der er en fil.

Hvad mener du egentlig med:
en exception i dine usings

Skal man ikke en if sætning rundt om det hele, som siger at hvis filen bliver uploadet skal den lægge dataen i sql databasen. Men hvordan er det så lige man ville skrive det?

t