Nødvendigheder for vb .NET applikationer

Tags:    .net

Hej, jeg har lavet et program med vb .net og jeg vil gerne kunne informere dem der downloader det om, hvad de behøver for at køre det.

Så hvilken verison a .NET behøves for at køre en vb 2008 applikation?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kommer an på hvad for nogen functioner du bruger, hvis du har brugt en function fra 3.5 framworket skal man min have net 3.5 eller de dll filer du bruger fra framworket.

du kan se hvad for nogen dll filer du bruger ved at gå ind i Project -> xxxxx Properties... -> References.

så det højste tal du ser der, er den version af net man skal have for din app virker.

Indlæg senest redigeret d. 05.01.2009 00:22 af Bruger #3427
Hvorfor ikke bare sige at de skal have .NET 3.5 på da de jo højest sansynligt nok får det på senere alligevel

Er ikke så kendt i winforms, men mener da man let kan lave en installer, der hvis nødvendigt, henter opdateringer fra microsoft. Mener der er et færdigt værktøj i VS.net til formålet.

Ville også mene at ClickOnce er vejen frem og det er vildt nemt at distribuere.

Den vil desuden, når folk installerer programmet, også installere de ting de behøver for at kunne køre det.

Det eneste du skal gøre for at distribuere det er at højreklikke i Visual Studio på dit applikations projekt, trykke på "Publish..." og følge guiden :)

Indlæg senest redigeret d. 19.02.2009 12:32 af Bruger #2243
t