multipart/form-data/text form problem?

Tags:    php

Hejsa.

Jeg er lige begyndt på php, og er stødt på et problem jeg ikke rigtigt kan løse.

Hvis man forstiller sig at jeg har en almindelig html form med f.eks. et navn.
<input type="text" name="navn">

Og så en fil form.
<input type="file" name="file">

Hvis jeg smider dem sammen, med en submit og alt det der, og sætter action til x.php f.eks. så vil jeg gerne have både filen og "navn" som variabler, men uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke få mit script til at gemme filen, samtidig med at jeg kan benytte min "navn" variable, i samme dokument.

Øhh, det lyder måske lidt mærkeligt, men hvad jeg overordnet vil, er at brugeren kan uploade en fil sammen med en form, f.eks. et navn på filen, som jeg så kan registere i en MySQL database.

Håber nogle kan give mig et hint.
Jeg har prøvet at lege lidt med sæsson variabler, men unden held.

Set enctype="multipart/form-data" på form elementet.
I PHP, kig i $_FILES array og bagefter se på http://www.php.net/move_uploaded_file

Det har jeg også, men har jeg ikke mulighed for at lave input=text" og input="file" i samme form?
Det er der jeg har mit problem.

det vil sige at denne kode ikk virker?

Fold kodeboks ind/udKode 

Det ser ud til at virke, hehe.
Men hvis filen også skal smides i mappe, samtidig med: echo $_POST["myVar"]; stadig virker.
Jeg har forsøgt at bruge forskellige uploadscripts selvom de ligner hinanden meget. Når jeg benytter dem, kan jeg fint uploade en fil, men så sætter echo $_POST["myVar"]; ud af funktion. Selve $_POST["myVar"] variablen kommer slet ikke med. Uanset hvad myVar hedder og er.

t