Gentagning af grafik

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hejsa, jeg er igang med at lave et design, jeg vil så gerne have at "content" skal fortsætte ned af hvis ens skærm er højere end selve designet,

her er designet: http://ziimx.zeekoo.dk/design2.jpg

Vil gerne høre hvordan jeg kan få den til at fortsætte nedaf eventuelt hvordan jeg skal skære grafikken ud, og hvordan det skal sættes op i div :)

Håber i forstår hvad jeg mener

19 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tusind tak for hjælpen alle, jeg vil sån okay hvordan man laver en ramme til 100%, det er mere når det har med grafik at gøre, ved ikke hvordan jeg skal skære min grafik ud så det passer.

Sku meget gerne være sådan noget her

|Top af content|
|Indhold af content |
|Indhold af content |
|Indhold af content |
|Indhold af content |
| Bund af content |

og så der hvor der står indhold af content der skal siderne bare gå helt ned i bunden af browseren og så skal der så komme en scroll på hvis ens browser er mindre sån at teksten ikke kan være der.

Hvis i forstår :P

ja det ved jeg, men følger IE6 så reglerne i dette tilfælde ? :)

Nej det gør IE6 naturligvis ikke, en regel sat med important i CSS, bør kun kunne overskrives med samme regel + importent senere i css, eller inline på style attributten.

Men IE6 vælger at ignorere, så man kan udtrykke sig sådan. Uden at ramme IE7.

Det er et hack, og mange fraråder det, men tror typisk det er backend folk der ikke kan finde rundt i deres rod, syntes let jeg målrette i samme ark. Ofte adskiller jeg lige lidt IE6 fix's, men det kan vist ikke undgåes idag.

/J

Indlæg senest redigeret d. 04.01.2009 01:02 af Bruger #5789
Nu mente jeg om IE6 så viser 100% height. !important "hacket" kendte jeg godt, men det var mere om den så viste den rette højde. Sidder på en x64 maskine så kan ikke installere IE6 :)

Okay nu er vi helt off-topic :)

Hvad med at starte en ny tråd?

Indlæg senest redigeret d. 04.01.2009 06:54 af Bruger #10647
Okay nu er vi helt off-topic :)

Hvad med at starte en ny tråd?

Burde jeg nok.. :P

Jeg kan virkelige ikke forstå hvorfor over 20% af alle internet brugere bruger IE6?? Det er så enkelt at opdatere, og programmet er ikke specielt mere krævende??

20% kører windows 2000 - eller noget forældet terminal halløj.´Den er meget bredt på skoler, og arbejdspladser, hvor en del surfing foregår.

Meget få kører IE6 efter eget ønske, men større steder koster det lidt at udskifte gammelt hardware, og hvor det måske ikke har første prioritet, eller intet formål.

Hejsa, nu har jeg taget mig sammen til at prøve at sætte det op :)

http://ziimx.zeekoo.dk/help/

Men jeg kan sku ikke få det der 100% til at virke ordenligt, synes selv jeg har sat det rigtigt op, men content forsvinder helt,

og så har jeg v_skygge divet som jeg ikke kan få sat rigtigt ind, derfor har jeg lige udkommenteret det, hvis jeg tager udkommenteringen fra så går det helt amok :/,

Er der en som kan rette mit problem eller eventuelt fortælle hvad jeg har gjort forkert :)

html og body skal også være 100% højt..

Desuden fjerner du haslayout ved at sige float:left, så kan den umuligt blive 100%.

Tag at tage udgangspunkt i mit eksempel. Eller fix det du har med JS.

Nu har jeg prøvet at lave lidt efter dit eksempel, men kan stadig ikke få de 2 skygger og content til at fortsætte lige ned :S, hva gør jeg galt?

Her er det jeg har lavet endtil videre:

www.ziimx.zeekoo.dk/help

<< < 12 > >>
t