underlig session fejl

Tags:    php

Jeg har i nogle dage lavet på et login script. dette virker også 100% som det skal, med bruger opret og glemt password (det hele :P)

men nu ville jeg lave en admin del til det så man kunne slette og ændre bruger data.

samtidig ville jeg have at en bruger også skulle kunne være admin.

Jeg har rodet for meget rundt nu, og så kan jeg selvfølgelig ikke finde ud af at få det til at virke. fejlen jeg modtager har jeg aldrig set før:
Fold kodeboks ind/udKode 

her er en lille del af admin scriptet.
index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

login.php
Fold kodeboks ind/udKode 

kan godt være der er mange fejl. hvis i lige ser noget andet end den som den siger, må i gerne sige til.

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2009 16:44 af Bruger #11875
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke bruge session_register. Funktionen er deprecated og vil blive fjernet i PHP 6.0. Istedet for session_register("admin") skal du bruge $_SESSION['admin'] = $admin;

det er php v5.2.8

databsen består af ( skriver lige nogle af dem, mange felter):

fornavn, efternavn, email, admin, vip, username, password

det jeg prøver på at lave er, Hvis admin i databsen er sat til ON skal den registere session admin. som det er nu, bliver den registreret men den fejl kommer frem.

update: prøvede lige med det originale login script, men det virker heller ikke... samme fejl.. det virker find et andet sted på siden.. bare ikke der :/

poster lige det originale script.
forskellen på admin og user er: include("config.php");

grunden til dette er at login in inkluderet i en en index som allere4de har config.php i include, og derofr har den det ikke..

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2009 16:44 af Bruger #11875
tak for svaret jonas. prøver det lige.

men hvad kan være grunden til den ikke gør det i det originale script. der bruger jeg også session_register.

update: fejlen forsvandt... men det virker ikke..
når jeg går til index.php kommer login bare frem igen.

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2009 16:30 af Bruger #11875
Glem lige at efjlen ikke er der i det originale scipt. så lige i kildekoden efter jeg havd logget ind, den gemte sig bag resten af teksten.

jonas > din fix virker på det originale script.

UPDATE:
levede en lille ændring.

$admin = "on";
$_SESSION['admin'] = "$admin";

echo "<center><font color='green'>Du er nu logget ind. Velkommen ".$_SESSION['admin']." </font><br> <a class='black' href='index.php'>Klik for at komme til forsiden.</a></center>";

nu skriver den velkommen on... så burde det jo virke.. men den viser stadig login på index.php

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2009 16:37 af Bruger #11875
Fejlen fundet...
føler sig lidt dum at have glemt det...

session_start();

20 points til dig "Jonas (Decko)"

Det var så lidt :)

t