At opdatere sit site efter x antal sekunder

Tags:    php

Kære alle..

Jeg er igang med at lave en testside, laver noget aka bold.dk, hvor jeg gerne vil have mine resultater til løbende at blive opdateret, hvordan kan jeg gøre dette i php?

Har søgt over alt, men da ordet opdatere altid bliver fejltolket er det svært..

Mvh Tobias

5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du ikke er interesseret i at hele siden reloades bør du kigge nærmere på AJAX.

Men hvad mener du med dine resultater? hvor henter du dine resultater fra osv?

Jeg kender ikke bold.dk og gider ikke kigge på siden længe nok til at noget updates...

Enig i, at du skal prøve lidt ajax. Det er sjovt og nemt, og pludselig bliver din side meget mere dynamisk - med grafik når dele af siden refreshes. Så kan du opdatere bestemte div-elementer uden at andet på siden berøres.

Ja, AJAX er helt sikkert vejen frem for dig.

Jeg plejer at bruge jQuery som javascript-framework til mine sites, og der er indbygget AJAX-support. Det er super simpelt at loade en side ind i en div, du bruger bare:
$("#updateDiv").load("url-til-din-fil.php");

derefter skal du bare have en div: <div id="updateDiv"></div>

Brug setinterval i javascript for at opdatere f.eks. hvert 3. sekund.

Hvis du ikke ønsker at content bare skal opdatere med det samme (altså gå fra tidligere content til nyt content), kan du gøre det elegant ved først at fade det tidligere content ud og derefter fade det nye content ind:
$("#updateDiv").fadeOut(300,function(){
$("#updateDiv").load("url-til-din-fil.php");
}
).fadeIn(300);

Good luck! :)

Niiice, jeg ved ikke om du kender det der med at man sidder med ordet lige på tungen men jeg havde bare glemt det, jeg prøvede med re-read og alt muligt.. Haha..

Tusinde tak for hjælpen..

t