google adsense

Tags:    diverse

Hejsa!
Jeg er ved at lave et ny website og jeg overvejer at tilmelde mig google adsense. Jeg ville gerne hører nogle erfaringer med programmet. Fx om hvor meget man får for det. Det er nemlig ikke særlig tydeligt inde på deres hjemmeside.
Her inde på sitet er annooncen lavet om i forhold til de eksempler de viser, kan man bare lave dem om så de passer til ens side eller skal man ansøge om det.

på forhånd tak :)

min side er www.dofler.dk

Siden er stadig under opbygning og arbejder stadig grundlæggende med graffiken

Hvis du vil have noget ud af adsense skulle du have planlagt placering og alt det før du lavede designet.

En rigtig god bog nu når du er helt ny mht. adsense er http://adsense-secrets.com/

Købte den selv dengang den kostede $10 og den var x10 det værd :D

Men ellers har jeg lige nogle citater fra google adsense'ses landigpage:

Hvordan modtager jeg betaling?
Du får betaling, hver gang en besøgende på dit websted klikker på en af AdSense-annoncerne. Annoncører kan også bede om at blive vist på dit websted på CPM-basis (pris pr. tusinde visninger). CPM-annoncer konkurrerer med CPC-annoncer i vores -program, for at sikre, at du får optimal indkomst fra annoncerne.

Dette vil sige at der ikke er nogen fast pris. Annoncørere byder om at få deres reklamer vist mest og du får så penge hvis de klikker på annoncerne. Det er ofte nogle få øre men kan variere op til flere kroner ( de mest indbringende men meget sjældne kan give op til $5 pr. klik)

Tilpasning af AdSense
Du kan tilpasse annoncernes udseende ud fra en bred vifte af annonceenheder og -farver. Du kan også tilpasse dit søgefelt og resultatsider med AdSense til søgning.
https://www.google.com/adsense/static/da/AdFormats.html

Indlæg senest redigeret d. 29.12.2008 23:41 af Bruger #10647
kan det betale sig at probbe det på ens side.

ikke medmindre du får rigtig mange besøgende :)

Kim der er også en side det hedder Euroads.dk partnerads.dk osv. Så der er et hav af muligheder.

jeg synes bare det er smart at man kan kombinere google analytics og adsense og de andre webværktøjer :D
men jeg tror der skal gøres noget ekstraordinært hvis man skal have så mange besøgende

altså der er jo mange der tjener kassen på det skidt men de fleste har også arbejdet i deres fritid i flere år med at eksperimentere og opbygge sites, hvor de hun har fået nogle håndøre.

Ved at ham der Joe Comm lever af det og bor i et KÆMPE hus og han har flere ansatte til at skrive artikler, producere virale reklamer, opbygge sites mm. som kun bliver finaniseret af hans egne produkter og adsense. Så det kan lade sig gøre men det er lige som at fiske, du ved aldrig om du fanger den store tun eller den lille sadin :D

Indlæg senest redigeret d. 30.12.2008 02:21 af Bruger #10647
jeg tænkte på om de tjekker ens alder, der står nemlig at man skal være 18, og jeg er 17.

en anden ting er jo at hvis man tjener penge så skal det vel opgives til skat eller man skal registreres som virksomhed. Er der nogen der ved noget om det.

t