Stort whitespace når jeg bruger div's

Tags:    html css

Hej

Jeg har rodet en del med et design nu, resultatet ligger indtil videre på http://www.emilbp.dk/policia

Jeg kan dog ikke få bugt med det store hvide område, der opstår under min brødtekst. Jeg har en fornemmelse af, at det kommer fordi jeg bruger noget positioning i CSS, men hvordan jeg får det fjernet kan jeg ikke regne ud. Er der nogen, som kan hjælpe med dette?

På forhånd tak
Hilsen Emil Bjerglund Pedersen

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Du har rykket din div 400px op, relativt og så skal du huske at tilføje et
margin-bottom: -400px; (eller -380px.). Du kan også vælge at flytte diven med: margin-top: -400px; så opstår problemet ikke.

#content {
position: relative;
top: -400px;
left: 200px;
width: 590px;
overflow: auto;
z-index: 2;
}

Mvh To.bias.

Indlæg senest redigeret d. 28.12.2008 19:11 af Bruger #14537
Tak for svaret indtil videre. Det er lykkedes mig at få det meste af siden til at stå rigtigt nu, jeg har dog en fejl tilbage. I Internet Explorer står siden helt perfekt nu, men i Firefox er der stadig et område nederst på siden, hvor baggrunden i #maindiv får lov til at forsætte ned, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Jeg har prøvet det samme som du sagde, med at ændre på margin i bunden, men det virker ikke her.

Jeg har forsøgt mig frem med at ændre på højden af #maindiv, og det lader til at det er her problemet ligger. Hvis blot man kunne indstille højden af dette element til noget alá "100% - 400px", så tror jeg det ville fikse det, men det lader ikke til at have nogen effekt.

Indlæg senest redigeret d. 28.12.2008 22:41 af Bruger #5426
t