Kender du A.L.I.C.E. ?
Du kunne lave en AI bot til IRC. Tror heller ikke på at du kender alle de pricipper der ligger bag ved en side som udvikleren. Her er caching, profiling af koden for at finde bottle necks, bruger sikkerhed på højt plan, foreign keys hen over flere tabeller i databasen med many-to-many queries og meget meget mere.
Jeg har det på samme måde med at jeg ikke vil lave noget af det samme 2 gange, men har du nogensinde lavet noget som du kan vise frem og være stolt af?
Man kan jo blive ved med at refacotre (staves?
) i en uendelighed til du har en kode så tynd som ingen ting. Det er ikke for sjov at de kan blive ved med at kode på wordpress uden vi ser de store forandringer. Du kunne også lære et af de mange frameworks der er tilgængelige. Her vil jeg anbefale Zend Framework da det har en rigtig god struktur og et kæmpe udviklerhold bag sig (og et firma).
Du kan jo blive ved med at dykke ned i det samme sprog istedet for lige at skrabe overfladen af en masse.
(Og så kunne du tage at få styr på din tegn encoding på din egen side
)
Du kunne også tage og få ordenligt styr på HTML og CSS. Kan se at din side er opbygget i tables og en iFrame klasket i midten. Det holder ikke i 2008 og slet ikke hvis du vil være god ved søgemaskinerne. Et ordenligt CAPATCHA scipt ville også pynte på din kontakt side
hvis en bot kom forbi for at sende spam ville den uden problem knække din CAPTCHA
Indlæg senest redigeret d. 28.12.2008 18:20 af Bruger #10647