Hva skal jeg lære af sprog ?

Tags:    snak

Hey udvikleren.dk

Jeg er ny her på denne side og sys den er spændende nok mest fordi jeg vil til at lære at kode et nyt sprog.

Jeg kan kode mIRC, PHP, HTML, SQL, lille smule java. syntes selv at er blevet pænt god til at kdoe html, php og mysql, men vil gerne vider i min udvikling, jeg har selv lært at kode alle sprogene fra bunden ved at læse guides og bruge de forskellige hjælpe sider.

Så derfor spørger jeg jer .. hehe .. hvad ville være det idele at lære .. og hva vil være bedst i form at omkostninger til programmer.. jeg har lige hentet Delphi 7 PE, men kan ikke rigtigt få det til at virke.. men ja er der nogen af jer der har en idé ? evt. nogle forslag til programmer os :)

Jeg ville nok kaste mig over Java/JSP eller C#/Asp.NET..

Begge kan du komme igang med gratis, og de er begge fremtidsrettede.

Nu tænkte jeg os sådan mere på hvis jeg gerne ville lære at lave små programmer. i for af noteblok og huske program og sådan ..

For mig at se ville det være logisk at gå videre med Java.

Så tror jeg at C# (microsoft sprog) ikke ville være et dårligt valg. Men det er et rimelig svært sprøv. Som begyndersprog tror jeg Visual Basic (tager jeg fejl) er godt. Delphi kan også anbefales, men er lidt på vej væk.

Hvis du allerede har dyppet fødderne i java så tag endelig et skridt længere ud. :)

Hvorfor ikke forsætte med de sprog du allerede kan?
Har du nogensidne lavet noget virkelig "wauw" i PHP?
Du kunne jo lave noget open source eller hjælpe med andre open source projekter. Du kunne også tage fat på mere avancerede emner så som PHP GD, OOP eller nogen af de andre spændende emner. Jeg kan se at du intressere dig for IRC protokollen, du kunne jo lave en bot hertil i PHP? :D

Hvorfor ikke forsætte med de sprog du allerede kan?
Har du nogensidne lavet noget virkelig "wauw" i PHP?
Du kunne jo lave noget open source eller hjælpe med andre open source projekter. Du kunne også tage fat på mere avancerede emner så som PHP GD, OOP eller nogen af de andre spændende emner. Jeg kan se at du intressere dig for IRC protokollen, du kunne jo lave en bot hertil i PHP? :D

Lave en bot hvortil ? .. i php det er jo for nemt :P .. :)

Jeg er personen der ønsker at det skal være umuligt at lave .. :P .. en side som udvikleren vil tage nada tid at lave :)

Kender du A.L.I.C.E. ?

Du kunne lave en AI bot til IRC. Tror heller ikke på at du kender alle de pricipper der ligger bag ved en side som udvikleren. Her er caching, profiling af koden for at finde bottle necks, bruger sikkerhed på højt plan, foreign keys hen over flere tabeller i databasen med many-to-many queries og meget meget mere.

Jeg har det på samme måde med at jeg ikke vil lave noget af det samme 2 gange, men har du nogensinde lavet noget som du kan vise frem og være stolt af?

Man kan jo blive ved med at refacotre (staves? :D) i en uendelighed til du har en kode så tynd som ingen ting. Det er ikke for sjov at de kan blive ved med at kode på wordpress uden vi ser de store forandringer. Du kunne også lære et af de mange frameworks der er tilgængelige. Her vil jeg anbefale Zend Framework da det har en rigtig god struktur og et kæmpe udviklerhold bag sig (og et firma).

Du kan jo blive ved med at dykke ned i det samme sprog istedet for lige at skrabe overfladen af en masse.

(Og så kunne du tage at få styr på din tegn encoding på din egen side :D)

Du kunne også tage og få ordenligt styr på HTML og CSS. Kan se at din side er opbygget i tables og en iFrame klasket i midten. Det holder ikke i 2008 og slet ikke hvis du vil være god ved søgemaskinerne. Et ordenligt CAPATCHA scipt ville også pynte på din kontakt side :D hvis en bot kom forbi for at sende spam ville den uden problem knække din CAPTCHA :D

Indlæg senest redigeret d. 28.12.2008 18:20 af Bruger #10647
hehe .. den side er langt fra færdig, men ja det rigtigt jeg plejer at bygge sider i tables, jeg fatter nada af at lave dem i div :P .. det ikk lige en side jeg har brugt mange timer på :P

Tror bare jeg er kørt surt at kode hjemmesider, fordi jeg ikk rigtigt kan komme på en ordentlig ide.. jeg hader nemlig at lave noget som ikke bliver brugt til noget .. :P .. det er jo meget sjovere at lave en lomme regner som et program, end på en hjemmeside :P .. Har prøvet at bygge en hel side til en cs clan, og 14 dage efter blev den slettet, det var så sidste gang jeg gjorde det :D

Indlæg senest redigeret d. 28.12.2008 19:17 af Bruger #14532
t