Mit lille program vil ikke starte

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Dav alle sammen, jeg har leget lidt med C++ og bare skrevet lidt vupti her og der.

problemet er at når jeg selv vil starte programmet kan det godt eller når jeg vil på min gamle maskine vil det også godt, men når jeg sender det til venner og bekendte får de beskeden

Dette program kunne ikke starte på grund af en forkert programkonfiguration. Du kan muligvis løse problemet ved at installere programmet igen.

program koden er følgende

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber vi kan finde en løsning

Mvh. Kim

Har du husket at kompile det som release?

ja

Det er typisk en "fejl" der opstår hvis man bruger VisualC++, bruger du VisualC++, i så fald hvilken version?

Hvis du bruger en anden compiler, så fortæl hvilken.

Prøv at tilføje

#include <windows.h>

du bruger SYSTEM("PAUSE") og den mener jeg kræver windows librayet.

system er en standard funktion, som findes i stdlib så man skal tilføje stdlib.h:

#include <stdlib.h>

Martin og Bertel jeg har prøvet at tilføje dem begge og ingen af dem virker desværre..

jeg bruger Visual C++ 2008 Express Edition

her er en anden fejl besked en af dem har fået

programmet kune ikke starte, fordi side om side-konfigurationen er forket. yderligere oplysninger finder du i hændelsesloglifen

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2008 20:42 af Bruger #8715
AT tilføje den rigtige header fil løser nok ikke problemet.

Har VisualC++ ikke en funktion til at lave en installer?

Ellers brug en ordentlig compiler:
http://www.codeblocks.org/

Tak Bertel, jeg installerede Code Block og underligt nok virker det nu, filen fylder også lidt mere.

Kan du fortælle mig hvorfor at tilføje include header ikke ville virke ?

og hvorfor at Visual er noget være møg ?

Mvh. en glad Kim

Hvis du mangler den rigtige header-fil, kan dit program ikke oversættes, det har ikke noget at gøre med om et kan køre på andre maskiner. (Der findes enkle undtagelser, men det er jul, s det vil jeg ikke trætte dig med...)

VisualC++ er ikke nødvendigvis noget møg. Der er mange der bruger den og er glade for den. Men der er mange der har opstartsproblemer med den, og til små programmer som dit, er det oftest en fordel at bruge noget der er mere enkelt, som f.eks. CodeBlocks.

okay så dvs hvis min pc manglede en af de der header filer så vil den ikke blive puttet ind i programmet ? sådan forstår jeg den :)

Ja ser du, efter jeg lavede en Release i CodeBlock virkede det fint på andres maskiner ^^

<< < 12 > >>
t