Problematisk projekt

Tags:    php

<< < 12 > >>
Ok, jeg har lige konferet med en venlig sjæl i et stykke tid i en anden tråd og det lykkedes faktisk at få løst mit problem, men så snart et er løst dukker ti nye op.

Hele projektet er egentlig ganske simpelt.
Denne hjemmeside www.entropiamarket.com skal parses til noget let tilgænelig data, og hvis siden havde været konstrueret ordenligt, tror jeg nok at det ville have lykkedes mig, men det er i midlertid ikke tilfældet.

siden består hovedsageligt af nogle mærkelige navne med tilhørende procent satser og hvad jeg har brug for er hverken mere eller mindre end at få paret disse navne med disse procentsatser og puttet dem ind i et array. Procentsatserne skulle i øvrigt gerne konverteres til decimal tal således at 150% = 1.5, 123% = 1.23 osv.

Det er meget længe siden at jeg har roden med php, eller noget andet programmeringssprog for den sags skyld og jeg har brug for denne lille ting så hurtigt som muligt.

Jeg ville gerne give samtlige point til den som vil bruge en lille smule tid til at ordne det for mig, men jeg kan desværer ikke give mere en 200.

Jeg kan sagtens forstå hvis der nu kommer nogle spydige kommentarer fordi jeg prøver at få en anden til at gøre det hårde arbejde for mig, men lige nu ser jeg ingen anden udvej, så spyd løs ;)

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hjemmeside(www.entropiamarket.com) er meget meget rodet og dårlig bygget op, som du også selv er inde på.

Har lige været ved at kigge lidt på det, men der er så godt som intet system i det, og hvis man skal lave noget kode der henter det ud, vil det også blive meget indviklet og ikke ret let at vedligeholde.

Min første tanke var at køre noget regex på f.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

Men kan se at han ikke bruger det hele vejen igennem, nogen gange bruger han <strong></strong> i stedet for <span class="style4"></span>

Så det er bestemt ikke let at hente det data ud.

Er det din egen side ? for så ville det da være nemmere at trække det ud fra mysql databasen

Fold kodeboks ind/udKode 

Burde gøre det.. Lidt kikset måde at gøre det hele på, men det virker..

Det jeg har lavet viser kun objekterne samt procenter, og sætter dem ikke i en array.

Se på array_push funktionen.

Indlæg senest redigeret d. 09.01.2009 01:18 af Bruger #14572
lige en tilføjelse.
Det er ikke umuligt at jeg kan betale en smule for det her, men det vil i givet fald blive et meget beskedent beløb.

Hej Felix, før jeg evt. kaster mig i krig med det skal jeg lige vide 2 ting.

1: Er det altid de samme ting, eller kommer der flere og færre ting på listen?

2: Skal der gøres noget specielt ved ask% eller skal de springes over?

Der vil formentlig altid være de samme, men det kan ikke ganateres. Dette er dog noget jeg formentlig godt selv kan rette is hvis det skulle være nødvendigt.
med hensyn in ask, så skal det jo helst være en numerisk værdi, evt. nul.

Lyder iøvrigt godt at du gider at gøre et forsøg, du må lige kontakte mig på PM eller noget hvis du vil have noget for det, men som saget kan det ikke blive noget stort.

;) det er netop derfor at jeg gav op ;)
Min plan var ellers at bruge preg_match_all og derefter søge efter de forskellige elementer jeg var intereseret i, men at finde de tilhørende procent satser viste sig mere problematisk end jeg havde regnet med.

Her var hvad jeg kom frem til i det endelige eksperiment:
Fold kodeboks ind/udKode 

test:
http://zacariaz.wep.dk/parsetest.php

Som det ses, så virker det, men det er også ret svært at ryde op i.

Jeg tænkte at man kunne lave et liste over de forskellige elementers nave og derefter søge på den efterfølgende procentssats. Jeg har bare hverken tid, lyst eller tolmodighed til at sætte mig ind i tingene igen, så jeg rent faktiske er i stand til at gøre dette.

edit:
Her om en times tid eller to burde det være muligt at få fat I ham der er ansvarlig for siden. Jeg tror ikke at det er tilfældet, men jeg har tænk mig at spørge om han ikke har et feed af en eller anden art.

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2008 15:26 af Bruger #4414
Jeg overvejele lige on det overhovedet behøver at være så svært trods alt. Det jeg har strikket sammen indtil videre, fungerer jo sådan set, hvis ikke super godt. Alt jeg i første omgang behøver at gøre nu, for at få stopped navne og værdier ind i et array, er vel bare at checker for om cellerne, i det nuværende array, er "tomme" og så der efter få konvertere procent værdierne til egentlige værdier.

Nogen ideér?

*bump*

Er det din egen side ? for så ville det da være nemmere at trække det ud fra mysql databasen

Nej, det er naturligvis ikke min egen side, i givet fald ville jeg slet ikke have noget problem ;)

<< < 12 > >>
t