Vis kun et element ad gangen

Tags:    javascript

Hej,
Jeg har dette javascript fra www.webdesign101.dk

Fold kodeboks ind/udKode 

Når blok1 elementet ikke er aktiveret, fylder det alligevel på siden. Det betyder at ved aktivering af blok2, vil blok2 ligge sig nedenunder blok1-elementet. Hvad gør jeg, hvis jeg skal lave det således, at kun et element kan aktiveres ad gangen. Sådan at indholdet kan vises på samme sted.

Eksempel:
Indholdet fra blok1 er aktiveret. Når jeg så trykker på blok2-linket, skal blok2-indholdet erstatte blok1-indholdet. Således at blok1-indholdet forsvinder. Sådan at teksten skiftevis kan vises på samme sted.

På forhånd tak!
Mvh. Jowii

Indlæg senest redigeret d. 24.12.2008 16:40 af Bruger #11001
8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Brug display: block :D

<script language='JavaScript'>
<!--
function swap_content(divs) {
displayType=(document.getElementById(divs).style.display=='none') ? 'block':'none';
document.getElementById(divs).style.display=displayType;
}
//-->
</script>
<li><a href="#" onclick="swap_content('1'); return false;"><b>Say What ?</b><br></a>
<div id="1" style="display: none">CONTEEEEEENT</div>

Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er dette løsningen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men det kan jeg ikke få til at virke?

Hej igen,

Ja det ser fint ud.
Nu virker det sådan, at indholdet i boks1 og boks2 står samme sted, hvis kun en af boksene er slået til. Dog vil boks2 stadigvæk ligge sig under boks1, hvis begge elementer er slået til.

Er det muligt at lave sådan, at kun et element kan slås til ad gangen.

Eks: boks1 er aktiv. Når jeg så trykker på boks2-linket, vil boks2 blive aktiv - og boks1 vil forsvinde. Sådan at der hele tiden kun kan vises ét indhold ad gangen..?

Det vil fylde utrolig meget på siden, hvis indholdet i alle elementer vises på én gang.

På forhånd tak :-)

Så vil jeg anbefale du bruger en javascript accordion

Har aldrig hørt om det før, da jeg ikke er nogen haj til javascript.

Ved du hvordan det skal gøres, eller er det en indviklet process?

Tak, jeg vil gi det et forsøg.

Jeg lader lige indlægget stå åbent lidt endnu, hvis andre skulle have idéer til at løse problemet med "kun et element aktivt ad gangen".

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2008 13:12 af Bruger #11001
Tak det var en fin henvisning!

t