Nedtælling til 8 forskellige tidspunkter

Tags:    php

Hej,

Jeg har forsøgt på at lave mig et script som udskriver antallet af sekunder indtil et givent tidspunkt, det er jo enkelt nok. Problemet er bare jeg skal have det til at tælle ned til 8 forskellige tidspunkter hver dag.

Så hvis vi f.eks. siger at det første er kl. 3, når klokken så bliver 3 eller der over skal de tællen ned til kl. 6 osv.

Følgende kode er hvad jeg har kunnet finde frem til indtil videre:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan kan jeg indsætte 7 tidspunkter mere, og sørge for det virker selvom det ikke er den 21/12-2008 mere?

På forhånd tak

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil ikke have dig til at sætte det op. Jeg har forklaret dig matematikken/logikken bag det.

Men:
Fold kodeboks ind/udKode 

$then kan være et hvilket som helst tidspunkt før $now.
Forstår du ikke dette, skal du læse op på funktionen og operatorerne.
Resten er et spørgsmål om at du skriver resten der skal bruges.

Gem start tidspunkt for opgave. Enten den dag den oprettes eller unix nul punkt: 1. jan 1970, 0:0:01

Der efter beregn forskellen mellem nuværende tidspunkt og udgangspunktet og tag modulo af forskellen med ønsket spring:

Når Nu = nuværende tidspunkt i unix timestamp
og up = udgangspunkt i unix timestamp og s = spring(3600 sekunder * 3) bliver

f(x) = (Nu - up) % s

Når f(x) = 0 da er der gået 3 timer siden sidste udførelse..

Indlæg senest redigeret d. 22.12.2008 21:24 af Bruger #10216
Jeg kunne vel ikke få dig til at komme med et eksempel, da jeg stadig er meget ny til PHP og ikke helt forstår hvordan det er du gerne vil have mig til at sætte det op?

Tak skal du have Michael :)

Nu har jeg prøvet at lege lidt og kan også godt få den til at udskrive sekunderne, mit problem er bare nu tæller den op af i stedet for ned af som den gerne skulle.

Fold kodeboks ind/udKode 

Har du også en god idé til hvordan jeg får den til at tælle ned af frem for op af?

Nu lykkes det mig alligevel at få det til at virke som jeg gerne vil have :)

Fold kodeboks ind/udKode 

t