Lad flere udvikle på samme dokument

Tags:    php

Er ikke lige helt sikker på dette er den rigtige kategori, nu giver vi det en chance.

Jeg leder efter et program som gør det muligt at være flere om at programere i en/flere filer på samme tid

Eksempelvis kan være filerne ligger på en server, visse folk med tilladelse kan så alene eller på samme tid gå ind og redigere og arbejde på de filer

eksempelvis kunne være mig og dig skulle redigere i en opretbruger.php fil og så går vi begge ind du skal lave noget i bunden og jeg skal lave noget i toppen og mens du skriver kan jeg se det ske i bunden eller at når du gemmer kan jeg se det i bunden altså ændringerne sker live.

Håber i forstår hvad jeg mener

10 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En ide er VNC, af en art..
Så kan du følge ham..
Men du kan ikke selv kode så

Ellers en anden muulighed..
F. eks. Surftown.dk, der kan du få flere FTP Klienter end en.
Så der kan i ha' vær jeres.
Til vær jeres del eller sådan..
Ogsaå bruge TSW WebCoder, som har en lækker indbygget ftp ;)

Ellers kunne man kaste sig ud i noget SVN eller CVS

Subversion(SVN) er nemlig rigtig shiny. :)

Det du efterspørger er vist ikke lige standard, men jeg mener at jeg har set et screencast hvor en editor (vistnok eclipse) via et plugin gjorde det muligt for flere personer at redigere i det samme dokument samtidig.
Jeg ved ikke hvor godt de forskellige løsninger virker, men du kan evt. prøve at kigge lidt rundt på http://en.wikipedia.org/wiki/Collaborative_real-time_editor hvor der også er en liste over programmer der har, eller kan få, den funktionalitet du leder efter.

På mit tidligere arbejde, der arbejde vi I Eclipse, og der er det sådan at hver medarbejder har koderne liggende på deres PC, når man er færdig med en tilføjelse, så kan man "publishe", så de andre får koden over i deres projekt.. Clientsiden er indbygget i Eclipse, men ved ikke med serversiden.

Jeg kan varmt anbefale Subversion. Det har jeg brugt i fem år (brugte noget andet før det).

Man skal lige vænne sig til at arbejde med versionsstyring, men når man først har vænnet sig til det, så vil man aldrig undvære det. Jeg bruger versionsstyring til ALLE projekter...også dem af "hello world" størrelsen.

Der findes vidst ikke rigtig noget software, som lader dig se tingene live. Ved ikke om SVN gør, men det har jeg ikke arbejdet meget med.

Hvis du kan klare dig uden at tingene sker live, så kan du med fordel vælge at bruge f.eks. Subversion. Personligt bruger jeg ofte subversion når jeg udvikler applikationer som kun skal køres fra én host(f.eks. PHP udvikling, hvor jeg i det tilfælde har jeg subversion server på samme maskine som web server).

Hvis jeg udvikler applikationer som kan køres uafhængigt af en specifik webserver(her tænker jeg f.eks. Ruby on Rails, eller helt almindelige programmer) bruger jeg dog altid git eller mercurial(alt efter om der der er Windows udviklere med i projektet).

Begge systemer kan varmt anbefales, men i min erfaring egner SVN sig mest til ting som altid er centrale, f.eks. PHP udvikling.

Men det er selvfølgelig kun hvis du kan klare dig uden live edit delen.

På mit tidligere arbejde, der arbejde vi I Eclipse, og der er det sådan at hver medarbejder har koderne liggende på deres PC, når man er færdig med en tilføjelse, så kan man "publishe", så de andre får koden over i deres projekt.. Clientsiden er indbygget i Eclipse, men ved ikke med serversiden.

Lyder som et versionsstyrings system, som f.eks. Subversion.
Mange IDE'er har plugins til forskellige VS systemer.

Eclipse understøtter som standard CVS, men med et plugin kan man få svn.
Det du søger er nok en real time editor, da man i cvs og svn skal update og commite før man får ændringerne. Men søg på google efter "real time editor", så får du nogle hits.

Jeg vil gerne sige mange tusinde tak til jer alle sammen, i har virkelig været fantastisk hjælp!

Sidder lige nu og kigger på
http://en.wikipedia.org/wiki/Collaborative_real-time_editor
og det ser jo cool ud.

Det var jeres julegave til mig, nu må jeg nok hellere kaste julegaver til jer som består af points :)

Merry Christmas everybody

t