Check mail i database

Tags:    php

Hey alle
Jeg står og mangler et script til at kigge om en indtastet mail findes i databasen.. Og er lidt "lost".. Har selvfølgelig prøvet og google det, men synes ikke rigtigt at kunne finde ud af hvad jeg skal skrive..
Håber nogle lige har lidt links eller noget.

god weekend
jvjensen

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan ikke give dig en komplet kode men kig på:

http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/phpmysql/4

Ca. ½ nede står der: "Counting Rows" - Den tæller hvor mange rækker du får returneret fra dit kald. Hvis antallet er større end 0, så er der nogen, som allerede er oprettet med den mail.

I det eksempel er det "$num=mysql_numrows($result);", hvor variablen num får værdien af antallet er brugere, med den e-mail.

Hejsa, lavede lige et simpelt script der burde kunne udføre hvad du eftersøger :)

men jeg ved desværre ikke hvordan din database struktur ser ud, så har lavet det som jeg TROR det skal se ud :)

checkemail.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Men pas nu på, hvis de forkerte får fat i det dokument, så kan de rent faktisk slette hele databasen, så det er med at passe lidt på :) du burde nok tjekke efter om det var en gyldig email med noget regex, du kan helt sikkert finde noget i under artikler :)

Der mangler også en database forbindelse, det kan du læse mere om hvordan du gør her:

http://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/32/

Indlæg senest redigeret d. 20.12.2008 13:18 af Bruger #10379
Nu arbejder jeg ikke i PHP, men hvis det er f.eks. MySQL du arbejder med, så skal du bare lave et SQL kald, som tjekker om der findes én post med værdien.

F.eks.

SELECT * FROM kunder WHERE email = 'den email du vil søge efter'

Så er det bare at tjekke om kaldet returnerer nogen poster :o)

Ok, returnere den bare false eller 0 hvis der ikke findes nogen post med den mail?

Nu har jeg lige givet jer begge point.. Det var lige sådan et script jeg søgte.. Det kommer også til at ligge under en htacces så der netop ingen der kommer til den :)
tak for hjælpen til begge

t