At PBS overvåger vores adfærd er kritisabelt. At de skrider ind uden varsel er problematisk.
...At de ikke offentliggør nogen steder, at det altså er en mulighed de har, er dog direkte utilgiveligt. De ovenstående problematikker kan man diskutere frem og tilbage om, hvorvidt er gode eller dårlige - men uanset hvad resultatet bliver, er det mindste PBS kan gøre da for pokker at oplyse forbrugerne om det.
Jeg kan sku ikke lade vær med at grine af den artikel - og lidt af din kritik over PBS

Hvis du havde en masse penge ude og svømme hele tiden (tænk på at der laves mega mange transaktioner hver dag), ville du så ikke sikre dig, at du ikke mistede dem alle? Begrænset tabet?
PBS er en sammenslutning af de danske pengeinstitutter. Det er altså banken som står med et økonomisk problem, hvis dit kreditkort bliver misbrugt. Det er med andre ord, banken som dækker dit tab, så synes du ikke det er fair, at de begrænser misbruget og deres tab så meget om muligt?
Derudover er det jo langt fra noget nyt, at PBS overvågner alle transaktioner. De har tit været i TV, med billeder inde fra deres "kontrolrum"

Personligt synes er jeg faktisk glad for, at jeg ved at PBS holder øje med mine transaktioner. Det giver en sikkerhed for at banken ikke lige pludselig er blevet snydt for alle deres likvider, og dermed er nød til at dreje nøglen om. Jeg ville da nødig skulle skifte bank