Ming

Tags:    php

<< < 12 > >>
Er der nogen her inde der er van til at bruge Ming?

Jeg står nemlig og skal have lavet noget der fungere ligesom Nettos side gør.. :)

Kan man lave det med ming? Eller kræver det at man sidder med flash og actionscripts...?

I teorien kan du sikkert lave det med ming. Men tror ikke på at du nogensinde gider gøre det i praksis.

Har selv siddet og kodet et pageflip script i flash og det er sku også et helvede at få til at opføre sig realistisk!

Men kig på http://page-flip.com/ eller søg på "page flip" på google. Der er masser af gratis alternativer derude :)

Hej Emil.

Jeg føler mig sgu lidt tvunget til at prøve det, da jeg hverken har råd til Adobe Flash, eller kan bruge de muligheder der er i page-flip's produkter...

Hvis man antog at jeg ikke skulle lave sådan noget som et page-flip, og bare skulle lave en avis, hvor jeg kan bladre på en < eller > knap, og så loader den en ny side ind, er det noget jeg kunne lave ret easy i ming?

Jeg skal jo også have tilknyttet en MySQL database, til at hente informationerne osv.

Brug ActionScript istedet for Ming - Ming gør simpelthen ondt at arbejde med, rent ud sagt.

Du kan lave Flash/Actionscript applikationer med den gratis Flex compiler du kan få fra Adobes hjemmeside (den der hedder Flex SDK, ikke Flex Builder, der koster knapper ;) )

Internettet er fuldt af tutorials til at komme igang med Flex. Gør dig selv den enorme tjeneste at bruge det istedet for Ming.

Det sidste du nævner med en MySQL database er heller ikke noget problem. Så skal du bare over i at have nogle simple php scripts ved siden af, som inputter/outputter via databasen - som dine actionscript/flash filer så kan kalde. Der er en fin artikel her på siden om hvordan man får PHP og Flash til at snakke sammen. :)

Jeg vil sige at medmindre du er en ørn til matematik og ved hvordan du kan lave alle de scales, rotations og distortions der skal til, så burde ikke være noget problem. Men hvorfor ikke bare udbygge page-flip? du kan jo få en 30 dages gratis trail af Flash og så skrive alt koden i et gratis IDE og når du er færdig, teste og debugge i flash.

Jeg tror jeg prøver det der Flex SDK, det med at programmere er nemlig en af de stærke sider.. Så skal jeg bare vide hvor jeg finder dokumentationen for programmeringen i Flex SDK??

Emil:
Mjaaaa... Det er også en mulighed...
Kender du nogle IDE'er der kan bruges? Som jeg kan benytte mig af, hvis det hele skulle gå galt..?

FlashDevelop er det bedste IDE efter min mening. Der er gjordt klar til at du kan smide Flex SDK i en mappe og compilere din actionscript kode direkte fra IDE'et.

Her er seneste build:
http://www.flashdevelop.org/community/viewtopic.php?f=11&t=3589

Det er godnok beta 9, men der har ikke været fejl i IDE'et siden beta 5. De har kun tilføjet og fin tunet programmet.

Held og lykke! :D

Aha, så lærte jeg også noget nyt idag... Troede ellers Adobe havde eneret på SWF Filer :S

Jeg prøver mig frem - I skal have tak :)

SWF er et åbent format, ellers ville du heller ikke kunne lave det med ming ;)

Det er enda open-source

Når du compilere med Flex SDK laver den jo også en SWF fil ud af det.

Indlæg senest redigeret d. 17.12.2008 23:02 af Bruger #10647
SWF er et åbent format, ellers ville du heller ikke kunne lave det med ming ;)

Det er enda open-source

Når du compilere med Flex SDK laver den jo også en SWF fil ud af det.

Arrr, det er altså ikke helt rigtigt. Dele af SWF-specifikationen er åbent, deriblandt ActionScript 3.0 specifikationen - men SWF i sig selv er ikke et decideret "open source" format.

Projekter såsom Ming, swfdec, Gnash og andre, bygger meget af deres implementation på gætværk, fordi Adobe holder en del kort tæt på kroppen hvad angår formatet.

Ganske ligesom OpenOffice har en implementation af .doc - på trods af at det er et lukket format. :)

Ja okay, jeg byttede lige om på noget. Det er Flex SDK'et der er open source.

<< < 12 > >>
t