dubbel select box hjælp

Tags:    javascript

<tr>
<td colspan="3" style="width: 360px; padding-left: 5px; border-left-style: solid; border-left-width: 1px; border-left-color:d8bc7e; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1px; border-bottom-color:d8bc7e; border-right-style: solid; border-right-width: 1px; border-right-color:d8bc7e; ">
<select name="woodkat" style="width: 360px;">
<?php
$data = mysql_query('SELECT * FROM subkat ORDER BY woodkat');
while ($row = mysql_fetch_array($data)){
?>
<option value="<?=$row['woodkat'];?>" style="width: 360;"><?=$row['woodkat']?></option>
<?php
}
?>
</select>

Her skal der så være noget med at hvis der er sat en værdi i den første select så skal den vise denne her select og hente data fra mysql'en har hørt det skal laves i javascript / ajax
håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

<select name="subkat" style="width: 360px;">
<?php
$data2 = mysql_query('SELECT * FROM subkat WHERE woodkat ="'.$woodkat.'"');
while ($row2 = mysql_fetch_array($data2)){
?>
<option value="<?=$row2['subkat'];?>" style="width: 360;"><?=$row2['subkat']?></option>
<?php
}
?>
</select>
<? } ?>
</td>
</tr>

Indlæg senest redigeret d. 15.12.2008 19:44 af Bruger #14504
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror nok man kalder dem "Dependend Select boxes" og fandet det her link på google:

http://www.eire-webdesign.ie/blog/2007/11/13/dependant-select-box-using-ajax/

Gammel kode du linker til... Prøv at søge lidt rundt på sitet, svarede på en sådan tråd fra et stykke tid siden.

Det kan da godt ske det er gammel kode, men det ser da stadig fint ud hvis han ikke vil til at bruge diverse frameworks.

Kan hvert fald ikke få det til at virke . den opdatere ikke når man trykker på den første select man skal trykke go før der sker noget .

Ja har du helt ret i emil men det kode der står er inde kan jeg ikke få til at du. heller ikke hvis jeg bare kopiere det .

t