Komplekse tal i c++

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej til alle her på udvikleren.dk

Jeg er p.t. igang med et projekt, hvor jeg skal lave et program som kan regne rødderne på simple andengradsligninger. Da det er et program som kun skal kunne udregne de komplekse rødder i simple andengradsligninger, så kan koefficienterne sættes til at være reelle tal.

Det er lykkedes mig at programmere et program som kan udregne rødderne, men dette virker kun på inden for de reelle tal.

Er der nogen som ved hvad jeg skal gøre for at få programmet til at give mig de komplekse løsninger?

På forhånd tak for hjælpen :)

Sebastian

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her følger det:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er så disse to, som jeg skal have vist:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

result (diskreminatoren) skal være en complex, måske ikke når du skriver den ud, da den der altid er reel. Men når du bruger den med sqrt skal den være en complex.

Resten er vist blot småting.

Synes dog stadig ikke helt at jeg fatter hvordan jeg får resultatet frem på skærmen. Hvis jeg bruger følgende til at få den til at vise den ene løsning, får jeg det samme jeg fik før, med nogle bogstaver iblandt.
Fold kodeboks ind/udKode 

Og hvis jeg så nu bruger std::complex til at regne diskriminanten ud, hvad skal jeg sætte den til, for at smide resultatet videre?

Den første linje kode du poster giver ikke rigtigt mening, hvad er det du forsøger at opnå.

Jeg forsår ikke "for at smide resultatet videre?"

Har du kikket grundigt på min kode?

Hov.. min fejl..
For satan det er godt det der :P Tusind tak for hjælpen :D

<< < 12 > >>
t