Lign. PHP.net

Tags:    delphi

Hmm.

Findes der en side til Delphi, ligesom php.net for php??

MVH
Groyk.dk
Simon Madsen



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
PHP.net er skaberne af PHPs side der indeholder manual, dokumentation, BUGlist og en masse PHPevents. Delphi har som sådan ikke nogen skaber. Sproget du koder er Object Pascal men siden du ikke sidder med en IDE der består af en editor og en compiler, men derimod et meget brugervenligt IDE med visuelle drag'n'drop effekter og så koden bagved, kaldet Delphi, kan man ikke rigtig sige du koder Delphi. Delphi er lavet af Borland så prøv at kigge på www.borland.com

Ret mig hvis jeg tager fejl.

// Kasper



PHP.net er skaberne af PHPs side der indeholder manual, dokumentation, BUGlist og en masse PHPevents. Delphi har som sådan ikke nogen skaber. Sproget du koder er Object Pascal men siden du ikke sidder med en IDE der består af en editor og en compiler, men derimod et meget brugervenligt IDE med visuelle drag'n'drop effekter og så koden bagved, kaldet Delphi, kan man ikke rigtig sige du koder Delphi. Delphi er lavet af Borland så prøv at kigge på www.borland.com

Ret mig hvis jeg tager fejl.

// Kasper

Fra og med delphi 7 er sproget omdøbt til "The Delphi Language", så jeg kan ikke se det forkerte i at sige man koder i delphi.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk



Fra og med delphi 7 er sproget omdøbt til "The Delphi Language", så jeg kan ikke se det forkerte i at sige man koder i delphi.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk


Jeg koder ikke selv Delphi længere så derfor vidste jeg ikke at man godt kan sige koder Delphi.
(bemærk jeg selv brugte det i starten :))

// Kasper



PHP.net er skaberne af PHPs side der indeholder manual, dokumentation, BUGlist og en masse PHPevents. Delphi har som sådan ikke nogen skaber. Sproget du koder er Object Pascal men siden du ikke sidder med en IDE der består af en editor og en compiler, men derimod et meget brugervenligt IDE med visuelle drag'n'drop effekter og så koden bagved, kaldet Delphi, kan man ikke rigtig sige du koder Delphi. Delphi er lavet af Borland så prøv at kigge på www.borland.com

Ret mig hvis jeg tager fejl.

// Kasper
Fra og med delphi 7 er sproget omdøbt til "The Delphi Language", så jeg kan ikke se det forkerte i at sige man koder i delphi.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk


Hmm. Grunden til at jeg spørger er at det ville være lækkert med en form for dok., hvor man kunne slå alle de gængse funktioner op. EKS: Showmessage('xxxxx') , Length(string) mm.

MVH
Simon Madsen



Hmm. Grunden til at jeg spørger er at det ville være lækkert med en form for dok., hvor man kunne slå alle de gængse funktioner op. EKS: Showmessage('xxxxx') , Length(string) mm.

MVH
Simon Madsen


Prøv at holde tryk flyt cursoren til funktionen og tryk F1, så plejer der at dukke noget dokumentation op:)

---
Hilsen Anders



eller tryk help -> delphi help....

der kan du slå alle funktioner(næsten alle) op i.

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

[Redigeret d. 21/07-04 00:21:15 af Jeppe]



woops

[Redigeret d. 15/08-04 14:11:14 af Jesper Kristensen]



t