Design community

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hey..

http://www.duddimai.dk/Diverse/mygraphicdesign/index.php

Formål:
Midtpunktet på siden bliver forummet, hvor man kan vise sine ting frem. give og få kritik. Der bliver også en masse om hjemmesider generelt, men målgruppen bliver folk der allerede godt kan selv. Det skal være stedet for ligesindet designere. Jeg har længe ledt efter et design forum, men det eneste danske der var, blev lukket ned, så nu laver jeg sgu et selv.

Jeg har kun lavet designet, men inden jeg går for godt igang kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I synes?

Navnet skal ikke være det som der står, det var bare for at skrive noget. Jeg synes Mygraphicdesigns.dk er for langt. er det ik?

Hvis I har idér til domæne navne så sig endelig til.

mvh
Mai.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes at designet er lidt for farveløst. Det kan sagtens bare være at det er min trang til pang farver der siger der, men det synes jeg nu engang :)

Hej Mai,

Hmm... for at være helt ærlig, så er det ikke et site jeg som designer ville bruge tid på. Det er lidt for, i manglen for et bedre ord, pussenusset og minder mig lidt om et site for en makeup artist/negletekniker.

Selve designet og layoutet er ikke spændende nok. Det er ikke særlig grafisk præsenteret, hvis du forstår mig. Øjet er rigtig flot lavet, men synes ikke det passer så godt ind. Farverne er heller ikke super interessante. Jeg kunne godt tænke mig at se fede bogstaver, vendt og drejet på forskellige leder og kanter.

Ang. farvevalg, så kig forbi Adobe Kuler: http://kuler.adobe.com/. Derinde kan du sætte en basis farve, og så kommer den med 5 farver der passer til basisfarven. Du skal lige lave en bruger derinde, og derefter kan du gemme og downloade dit farveskema som *.ase fil. Den fil type arbejder sammen med Illustrator og Photoshop. Du skal bare importere skemaet ind i dine swatches.

Var inde på dit site, og kan se du læser multimediedesign på KEA. I do the same. ;) Jeg startede sommeren 2008. Kan forestille mig, at du har Jesper som lærer i Photoshop, design etc.? Har du Jepser, så kender du garanteret til hans passion for Bauhaus Dessau Foundation.. Nu er jeg selv en stor fan af BDF, og kan li' at arbejde med geometriske former i mine designs og layouts. Prøv at hente lidt inspiration fra BDF.. :)

Faktisk, så vil jeg give dig ret i at der mangler nogle grafiske design fora. Har du lyst, så kunne det måske være en mulighed at vi kunne lave noget sammen? Det kunne da være lidt fedt.. Især at sætte på ens portfolio ;) Send mig en mail hvis du er interesseret. tbunger83@gmail.com.

/Tommy

Jah, det er der også en anden der har påpeget. Men hvis jeg f.eks gør den mere grøn, bliver det så ikke for meget?

Eller skal det være flere farver og ikke nødvendigvis grøn?

En stærkere grøn ville være fedt! Det kan dog være at du skal ændre lidt andre steder for at det vil se godt ud.. :)

Der mangler nogle stærke farver for at løfte siden op. Orange, blå... Et eller andet ellers ser den bare grå og kedelig ud.

Det der loginfelt, det er da lidt stort er det ikke..?

Du får nok rimelig hård konkurrence op imod
http://www.danskdynamit.com/

Nej login feltet passer til min login boks, som ikke er sat op endnu, så det passer egentlig fint :)

danskdynamit ligner overhovedet ikke noget der er lig det jeg vil med mit site, så nej jeg ser ikke en konkurrent.

Mit site skal være meget mere enkelt og koncentrere sig om et mere konkret emne.

Jeg har googlet for at se om der var et site magen til det jeg vil, og det var der ikke. Det er også kun derfor jeg laver sitet. Fordi der ikke er ét i forvejen.

Hey Duddimai

Jeg giver ret i det med farverne, lidt mere pang farver her og der ville gøre en stor forskel.

Du overvejer ikke at blande lidt rigtige fotografier i designet?
(ikke at jeg lige kan se der er plads til det) Men måske rigtige fotografier kan give det lidt liv. (Bare lige en idé fra en fotograf hehe)

Derudover synes jeg designet har både stil og grafisk sans :D

Jeg blander næsten altid rigtige fotografier ind i designet, så ville prøve noget nyt :)

Tak for rosen :)

Nu har siden fået mere farve, hvad synes i? er det for meget?

Jeg synes selv det er ret flot.

Nu har jeg også tilføjet et logo i form af et øje i stedet for den bue der var der før.

Er det bedre eller værre?

<< < 12 > >>
t