Ms Access

Tags:    delphi

Hej jeg har brugt dage og nætter på aat finde ud af hvordan jeg kan få en MS Access database til at køre samme nmed Delphi 7 Enterprise.

Men kan bare ikke finde ud af det, har læst en masse artikler og forum indlæg rundt omkring på nettet og hentet en masse sourcekoder, men intet virker.

Så er der nogen der har en artikel helst med download fil, hvor en masses database kører samme nmed delphi 7 enterprise.


Bjarke (Bette)



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #67 @ 07.09.04 10:33
Hej jeg har brugt dage og nætter på aat finde ud af hvordan jeg kan få en MS Access database til at køre samme nmed Delphi 7 Enterprise.

Men kan bare ikke finde ud af det, har læst en masse artikler og forum indlæg rundt omkring på nettet og hentet en masse sourcekoder, men intet virker.

Så er der nogen der har en artikel helst med download fil, hvor en masses database kører samme nmed delphi 7 enterprise.


Bjarke (Bette)


Brug en TAdoConnection, som findes på ADO-fanebladet.
Dobbeltklik på den, og vælg at bruge en "ConnectionString", og klik på knappen udfor feltet.
På den første side i den fremkomne "wizard" vælger du "Microsoft Jet 4.0 OLE DB Provider" og trykker på "Next" knappen.
Find frem til din database-fil (mdb-fil), sæt kryds i "Allow saving password", og tryk på "Test Connection".
Hvis den ikke kommer med en fejl, så tryk OK...
Så er din ADO-Connection koblet til din Access-DB.
Så ville du med fordel kunne sætte "LoginPrompt" på AdoConnection til False.

Håber det er svar nok....



t