bedste php-kodeværktøj

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej Alle

Hvad er det bedste php-kodeværktøj pt. Og findes der en gratis a la eclipse?

Jeg har tidligere kodet i Zend. Er Zend stadig OK?

Efter et par år uden daglig kodning skal jeg igang med at kode igen, og vil gerne starte op med det rigtige værktøj... :-)

Best Trine

14 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vim er en kraftfuld editor der kan ufattelig meget.

Desværre mener dem der har lavet Vim at brugervenlighed er et skældsord, og man må helst ikke kunne bruge den til simple editeringsopgaver uden at have læst tykke bøger og gennemført ugelange tutorials.

Jeg har efterhånden fået lært én kommando i Vim, nemlig :q! (tre tastetryk, efterfulgt af <enter>;), det betyder, slip mig ud, og luk Vim, skulle jeg af vanvare have ændret noget, så vær så venlig at undlade at gemme det nogen steder.

Vim er en kraftfuld editor der kan ufattelig meget.

Desværre mener dem der har lavet Vim at brugervenlighed er et skældsord, og man må helst ikke kunne bruge den til simple editeringsopgaver uden at have læst tykke bøger og gennemført ugelange tutorials.

Jeg har efterhånden fået lært én kommando i Vim, nemlig :q! (tre tastetryk, efterfulgt af <enter>;), det betyder, slip mig ud, og luk Vim, skulle jeg af vanvare have ændret noget, så vær så venlig at undlade at gemme det nogen steder.

hehe...tror snarere at skaberne af Vim tænkte: "Hvis folk bruger den samme editor til alle redigeringsopgaver, så lærer de nok at bruge den til sidst, og så kan vi slippe godt fra at gøre det nemmere at udføre kommandoer, end at huske dem udenad. De skal alligevel ind på rygraden."
Noget i den stil :-)
Jeg kan ikke fortælle dig, hvad kommandoen for en bestemt kodefoldning er, men jeg kan udføre den i søvne.

Jeg ville helt sikkert også anbefale PHPdesigner.. Det koster kun omkring 300kr. for en licens.. Og har aldrig prøvet så god en editor før. Når du har kodet noget php kan du bare trykke run, og se hvordan outputtet er. Endvidere er der indbygget en rigtig god FTP. Der er manualer til forskellige sprog.. Der er ikke det som det ikke kan...

Hej Kasper.

Jeg endte med at bruge TSW, og er helt fint tilfreds med den. Nu prøver jeg at se om jeg kan finde ud af at fordele de dersens 100 point som jeg har udlodet...

Trine

Hej Trine,

Jeg vil tillade mig at anbefale TSW phpCoder 2008: http://www.tsware.net/phpcoder.php - tag et kig og se om det evt. er noget for dig :)

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2009 09:24 af Bruger #14470
<< < 12 > >>
t