Dygtig php programmør til avanceret søgemaskine

Tags:    php

Kendskab til en eller flere af: Php, javascript, SQL, Html, C++.
De 200 point er til hvem som helst der kan hjælpe med at finde en dygtig programmør der kan være vores partner.

GoMapIt (arbejdstitel) ønsker at være, det verdensomspændende websted, hvor man køber sælger, lejer bolig og fast ejendom. Præsentationen vil være på et dynamisk kort som f.eks. Google maps. Så GoMapIt’s primære fokusområde er søgninger, hvor den geografiske placering af det man søger er meget afgørende. I første omgang vil fokus være specifikt på ejendomsmarkedet.

På længere sigt ønskes opbygget en vendensomspændende emnebaseret søgemaskine, hvor der kan søges på alle mulige ting der giver mening at præsentere geografisk, som f.eks. : Billigste produkter, hvor kan jeg spise kinesisk nu, jeg lige er ankommet til min ferieby, vejrudsigter, havnepladser, koncerter. Desuden ønsker vi at vores brugere kan oprette deres “personlige” kort med deres favorit søgninger a la “hvor er der tilbud på en kasse øl” og afmærkinger af ferieture eller hvad de måtte ønske. Dette bliver muligt da hver type søgning/kort er et selvstændigt plugin - lidt ligesom f.eks. Facebook. Ejendomssøgning bliver så det første plugin.

Vores søgerobot (Sleipner) kan vha. et simpelt tilpasset “filter” trække data ud fra en vilkårlig hjemmeside og samtidigt “forstå” hvad den læser. Kernen i Sleipner er Firefox og derfor kan vi gøre alt med en hjemmeside som man kan fra en browser, inklusive fylde ud i felter, logge ind osv. - en slags avanceret “auto-surfing”.

GoMapIt er med andre ord en søgemaskine på linje med Google, men med en ganske anden tilgang til søgning og derfor er de to ikke umiddelbart konkurrenter. Vi satser på en meget mindre del af nettet, men tilgengæld er det en udvalgt del, hvor vi iøvrigt kender indholdet langt mere detaljeret og kan som følge heraf tilbyde langt mere præcise søgninger.

Se status og links til testsite her:
http://www.geooctant.com/?page_id=48

-Martin Lütken

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil have den slags udviklere kan du være heldige at samle nogen op på HTX, men tror alle de dygtige udviklere, der har råd til at satse og kan sætte 4 uger af til det her projekt, er blevet headhuntede af større firmaer. Hvis jeg skulle lave det skulle der være fast løn og en noget længere tidsramme. For du snakker vel om fuldtid, right?

Indlæg senest redigeret d. 08.12.2008 21:15 af Bruger #10647
Jeg gad godt at jeg var modig nok til at sige ja. Jeg programmerer i øjeblikket java på datamatiker studiet, har lidt med C++ at gøre i fritiden, hvor jeg også kigger lidt på elisp. Php og html har været mine fortrukne sprog en gang, sammen med MySQL databasen. Men jeg har bare ikke lige overbevisningen om at jeg kan give noget nytænkning til projektet.

Er det lønnet eller den typiske "Du får penge hvis vi får penge"? :)

Kunne godt være interesseret hvis der betales ved kasse 1. Kan alle overstående sprog ud til fingerspidserne undtaget c++, dog er jeg ret øvet i C#.

hvad skal du med penge... du får 200 UP!!!! :D

Vi kan desværre kun tilbyde andele af projektet. Finanskrisen gør at vi har besluttet at vente med at søge investorer indtil vi har noget der er helt færdigt, hvilket tager 2 måneder hvis vi er optimistiske og nærmere 3 eller 4. Til den tid har vi så også noget der er rigtigt godt.

Jeg forstår godt man gerne vil have penge, men hvis man gerne vil starte op selv og have muligheden for at score den store gevinst så bliver man nødt til at satse lidt. Det ser desværre ud til at ret få mennesker har mod på det, hvilket er ærgerligt i betragtning af der er så mange dygtige udviklere i DK.

For du snakker vel om fuldtid, right?

Jeg regner ikke med folk gør det fuld tid. Optimalt set ca. 10 timer om ugen.

Det er ikke så meget nytænkning der er brug for.
Bare nogen der er istand til at arbejde med det design og de resterende opgaver der allerede er .
Det burde ikke være så slemt at gå til.

Der skal vel stadig en del indgående viden til omkring projektet, som man ikke bare får. Det skal der til bare for at lave de resterende opgaver, så hvor omfattende er jeres projekt? Antal filer, linjer koder, hvad udvikler I i? Hvilke editor bruger I osv osv...

Der skal vel stadig en del indgående viden til omkring projektet, som man ikke bare får. Det skal der til bare for at lave de resterende opgaver, så hvor omfattende er jeres projekt? Antal filer, linjer koder, hvad udvikler I i? Hvilke editor bruger I osv osv...

Jo, der er måske nok noget man skal.
Nogen bruger PhpDesigner2008, jeg bruger bare Notepad++, som er en gratis ting der kan vise php kode med syntaks-farver og en del andre udmærkede ting. Det vigtige er er man bruger en editor man kan lide og at den kan gemme i UTF8.

Vi bruger Subversion til selve koden og har en WAMP kørende lokalt. Desuden bliver databasen fra serveren dumpet til Subversion hver nat såleden vi kan læse den ind på vores arbejdsmaskiner også.

Hvis hellere man vil arbejde med koden på en Linux kan det også sagtens lade sig gøre. Det gør jeg selv for det meste, men det andre

Hvor lang tid bruger I på om ugen på projektet? Det er fx begrænset hvor meget tid jeg kan sætte af.

t