PHP starterkit?

Tags:    php

Til .Net findes som bekeendt såkaldte "starter kits" hvor man får den mest basic funktionalitet forærende i form af bl.a. brugeroprettelse og håndtering samt forum lidt forum/community funktioanlitet herunder mulighed for at brugere f.eks. kan sende hinanden beskeder etc.

Jeg vil gerne lave en webapplikation som bygger videre på denne ovenstående basis funktionalitet uden at genopfinde den "dybe tallerken", men samtidig skal det være lidt tilgængligt og til at at overskue. Findes der nogle simple overskuelige løsninger som man kan videreudvikle med den funktionalitet man har brug for så man slipper for at lave alt denne basis kode?

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er jeg ikke bekendt med såkaldte "starter kits", men hvis taler om et framework der vil gøre din kodning lettere findes der mange!
CakePHP og Zend Framework kan anbefales!

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2008 15:41 af Bruger #11328
Det lyder som om du vil have et CMS du kan bygge videre på(selvom det ikke direkte er hvad du beder om, så er det du beskriver jo, i praksis, et cms).

Hvis jeg var dig ville jeg tage et kig på Drupal, Joomla eller CMSimple

Der findes ikke noget decideret 'starter kit'. Et framework vil hjælpe dig langt hvis du skriver ting fra bunden, men de fleste CMS'er har som regel sit eget indbyggede framework man kan tage i brug.

EDIT:
En vigtig ting man skal have med i tankerne, når man går fra en .NET-baseret teknologi, til PHP, er at PHP ikke er et framework, som .NET er det. PHP er et sprog, hverken mere eller mindre.

Når du skriver C# gør du det opad .NET frameworket. Når du skriver PHP skriver du det ikke opad noget - medmindre du tager et tredjeparts framework i brug, som fx CakePHP, CodeIgniter, Zend Framework, Symfony, dem der følger med diverse CMS'er, eller andre - eller skriver et framework selv.

En masse af C#'s forcer ligger i .NET-frameworket, og du vil med stor sandsynlighed savne mange af de værktøjer C# tilbyder igennem .NET, når du går over til ren PHP. Ren PHP er meget lidt brugbart til større projekter, medmindre du skriver det op ad et framework, som tidligere nævnt - til gengæld bliver det da også uhyggeligt rart at arbejde med, hvis du spørger mig :)

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2008 21:59 af Bruger #8223
t