mac??

Tags:    programmering

hej udvikleren.

kan ikke installere mac på min pc.der står at den ikke kan finde det drev jeg har oprettet til den? har formatteret den i fat32=? og "ikke allokeret" men den vil ik finde?

hvad gør jg

Mac OS kan ikke køre på en pc, den er beregnet til Mac.

Jamen orh.

jeg har fået en Iatkos for AMD fra min ven..

men den kan ikke ikke finde min harddisk?

Den kommer an på om den har driverne til din harddisk/controller og det er ikke sikkert den har det, da Mac ikke officielt kører med AMD CPU'er. (Så vidt jeg kan se)

men den er er lavet for AMD processorer?

den kører fint inde i installitionen osv. men kan ikke finde hdd?
er det fordi jeg ikke har core duo proces?

Core Duo er Intel's dual/multi core cpu og har ikke noget med AMD at gøre. Det du skal tænke på er at Mac er oprindeligt lavet til at køre på Mac, der bruger intel cpu og intel bundkort og intel chipsæt. Da man så laver understøttelse (modificer eller hvad man nu har gjort) for AMD så er der måske ikke taget højde for drivere til non-intel bundkort.

Har ikke nærstuderet Udviklerens regler om diskution om disse... Ikke ulovlige, men emner der bryder EULA'er.

At installere Mac OS på anden hardware end den Apple tilbyder er imod Apples EULA (Som du accepterer når du installerer Mac OS), men det er ikke ulovligt.

Jeg bruger en iMac til dagligt så jeg har en lovlig kopi af Mac OS X Leopard, men jeg fik dog også lyst til at installere Mac på min lille netbook (MSI Wind U100).

Jeg vil råde dig til at finde hjælp her:
http://www.insanelymac.com/

MEN!!! Husk at købe en lovlig kopi af Mac!

t