Brugersorteret liste (PHP+MySQL)

Tags:    php

Hey guys, jeg har et lille problem.

Jeg har 2 tabeller i min database, en der hedder ”users” (id, username, email, password, sort_order) og en der hedder ”sources” (id, name, feed, favicon).

Hvis jeg så har en side, hvor en bruger logger ind, for derefter at bestemme, hvilke rows fra ”sources” han vil have vist, hvordan gør jeg så sådan, at de rows angives i ”users” > sort_order, med de id’s fra ”sources” samt et id for rækkefølgen de skal vises i.

Og endnu værre, hvordan henter jeg de rows fra ”sources” og viser dem sorteret efter ”sort_order”-id’et?

Man skal vel smide de to id’er i sort_order med to faste seperatorer ala: 1,2 | 2,2 | 3,45 | 4,20 etc.

Det kan være en illustration ville give en lidt lettere forståelse af, hvad det er jeg ønsker? http://www.marcfalk.com/sortable.png

Nogle forslag?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lav en mange-til-mange relation... og flyt din sort_order over i den mellem liggende tabel.

users > users_sources > sources.

så kan følgende SQL fungere:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis id i users er det samme som i sources så kan du vel gøre det sådan her

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Indlæg senest redigeret d. 02.12.2008 20:41 af Bruger #6559
Lav en mange-til-mange relation... og flyt din sort_order over i den mellem liggende tabel.

users > users_sources > sources.

så kan følgende SQL fungere:
Fold kodeboks ind/udKode 

Takker, det kan jeg sagtens se en logik i. Hedder denne "mange-til-mange relation" noget specielt, som jeg evt. kunne Google videre på ?

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2008 16:30 af Bruger #5124
Hvis id i users er det samme som i sources så kan du vel gøre det sådan her

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

ID'et i users og ID'et i sources er nødvendigvis ikke ens :/

many to many

many to many

Hehe less is more.. takker ;)

t