Iframe driller

Tags:    html css

Hej. Jeg er igang med at lave en side med iframe, så jeg ikke skal opdatere alle siderne hvis et lille link skal ændres. Nu har jeg bare det problem at det virker. Det vil jeg vil have den til er at man klikker på en et link i menu-iframet, og så kommer linket over i det andet iframe. Har jeg lavet noget forkert, eller kan det slet ikke lade sig gøre?

Her er koden for menuen som skal være i menu-iframet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Her kommer så koden med fra den side der viser iframes:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.11.2008 22:45 af Bruger #10099
6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I din hovedside iframe har du skrevet srv i stedet for src. Det ville også være en idé at sætte width og height på din iframe.

Indlæg senest redigeret d. 01.12.2008 12:51 af Bruger #8782
Som Jens siger, er width og height en god idé så siden passer.

Hej Adam

Iframes er forældet og enormt uvenligt overfor for eksempel deeplinking og søgemaskinerne.

I stedet kan du lave dit "design" i et serverside script og så include indholdet. Så skal du kun opdatere design, menu mv et sted og indholdet i seperate filer. D

Jeg mister automatisk alt respekt for en side der bruger iframes, så gør som Kasper Gadensgaard siger, og indsæt noget serverside script.

Et eksempel kunne være:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så behøver du kun at rette i f.eks. menu.php en gang for at se ændringerne i alle dine sider.

Jeg mister automatisk alt respekt for en side der bruger iframes, så gør som Kasper Gadensgaard siger, og indsæt noget serverside script.

Et eksempel kunne være:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så behøver du kun at rette i f.eks. menu.php en gang for at se ændringerne i alle dine sider.

Et eksempel kunne være:

Fold kodeboks ind/udKode 

t