Launch script på baggrund af usb opførsel?

Tags:    programmering

Jah jeg har et lidt spøjst spørgsmål jeg ikke har kunne finde svar på, først skal det måske siges at jeg intet aner om scripting pt så beklager hvis mine spørgsmål er for dumme :)

Er det muligt at lave et script der automatisk starter når en specifik usb pen bliver sat til computeren?

Er det muligt at lave et script der automatisk starter når den samme usb pen fjernes fra computeren?

I min verden burde det være muligt at få et scrip ttil at tjekke om en given fil findes på en bestemt placering og ud fra det gøre det ene eller det andet :)

På forhånd mange tak :)

//M

Hey Morten,
man kan lave et program som listener på hardware change, lidt alla Windows' egen popup, der spørger dig hvad du vil foretage dig.

Dette program, kan så på flere forskellige måder identificere den pågældende USB enhed, enten ud fra navn, hardware identifier eller simpelt ud fra filstrukturen.

Har du et foretrukkent udviklingssprog du har tænkt på at lave det i?

Hejsa Ken :)

Se det lyder jo lovende - jeg har ikke valgt noget sprog da jeg er så godt som nybegynder til alt - så hvad der nu måtte være nemmest at lave det i... Hvis man kan få den til at spørge på selve hardwaren uden at der skal ligge en fil der ville det være guld...

Rent praktisk skal jeg bruge det til at sætte skærmen i standby/ud af standby når en bestemt enhed sluttes til computeren... Så et script der kan tjekke for en et specifikt stykke hardware og så reagere ud fra det ville være nummer et :)

Eller endnu bedre ville være hvis den kunne reagere på at en usb bluetooth modul blev sat til/taget ud :)

//M

Indlæg senest redigeret d. 01.12.2008 19:43 af Bruger #14450
Måske jeg skulle prøve at uddybe mine tanker til hvordan det skulle foregå - så må vi se om det er teknisk muligt :)

Script 1.
Launches sammen med windows boot. Dette script kører i loop og tjekker om en bestemt usb bluetooth enhed er sat til computeren. Hvis det ikke er sat til sætter den skærmen i standby og starter script 2.

Script 2.
Dette script kører i loop og tjekker om usb bluetooth device bliver sat til computeren. Hvis det er tilfældet vækker det skærmen af standby og starter script 1.

Det kan være det er muligt at lave med kun et script, det vigtige er lidt at den kun reagerer første gang den opdager enheden er sat til/taget fra sådan at det ikke påvirker normal standby mode styres af windows selv :)

//M

Indlæg senest redigeret d. 01.12.2008 22:42 af Bruger #14450
Nå ingen respons må vel betyde det ikke er muligt at lave det jeg ønsker :(

//M

t