Hvad er 
 for et tegn?!

Tags:    diverse

Hvad er det? Og hvordan fjerner jeg det ved hjælp af PHP.
Det kommer sig af at jeg henter noget tekst fra en .txt fil, og tror det er noget linjeskift sjov, men kan bare ikke få det væk!
Hvis man kigger i kildekoden laver den linjeskift, mens den i outputtet laver et mellemrum.
Eftersom man ikke kan finde sådanne tegn på en søgning, ville jeg spørge jer: kender i det?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her står noget om det tegn:
http://unicode.org/reports/tr13/tr13-9.html

Du skal nok bruge Søg og find funktionen i din browser da der er ret meget udenomssnak :)

EDIT Ved nærlæsning handler hele dokumentet om tegnet

Forøvrigt er et html tegn der startet med &# altid et unicode tegn

Indlæg senest redigeret d. 29.11.2008 20:05 af Bruger #10647
Fandt selv ud af det, det var et carriage return. Et tegn hardwaren bruger, man kunne replace det med
Fold kodeboks ind/udKode 

Men tak for hjælpen alligevel!

Hey Jakob,
du skal dog lige være opmærksom på, at i denne super verden uden standarder, benytter *nix baserede, Windows baserede og MacOSX hver sin standard for linieskift ;)

LF: 10 (LineFeed)
CR: 13 (Carriage return)

Mac: CR
*nix: LF
Windows: CR+LF

så alt efter hvor dit dokument stammer fra, er der forskel på hvilke characters du skal fjerne.

Hey Jakob,
du skal dog lige være opmærksom på, at i denne super verden uden standarder, benytter *nix baserede, Windows baserede og MacOSX hver sin standard for linieskift ;)

LF: 10 (LineFeed)
CR: 13 (Carriage return)

Mac: CR
*nix: LF
Windows: CR+LF

så alt efter hvor dit dokument stammer fra, er der forskel på hvilke characters du skal fjerne.

Det var derfor jeg fjernede begge dele i koden.. :)

t