updata script

Tags:    php

nogen der kan fortælle mig hvorfor det her ikke virker for jeg kan virkelig ikke se hvad der er galt :S
<code>
if ($_GET['ret'] == 'ok'){
include ('mysql.php');
$dato = $_POST['dato'];
$dimension = $_POST['dimension'];
$sort = $_POST['sort'];
$antal = $_POST['antal'];
$længder = $_POST['længder'];
$meter = $_POST['meter'];
$beliggenhed = $_POST['beliggenhed'];
$pakkenr2 = $_POST['pakkenr'];
mysql_query("UPDATE wood SET dato = '$dato', dimension = '$dimension', sort = '$sort', pakkenr = 'pakkenr2', antal = '$antal', lændger = '$længder', meter = '$meter', beliggenhed = '$beliggenhed' WHERE pakkenr = '$pakkenr'");
}
</code>

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
der er noget der ved pakkenr2. Tror du har glemt et $. Men en anden gang må du gerne komme med nogle eventuelle fejlmeldinger eller hvad scriptet burde gøre.

den kode du viser sætter på intet tidpunkt $pakkenr til noget.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at skrive SQL-statementet på siden, så du kan tjekke om det der bliver sendt til MySQL er rigtigt.

Så prøv det her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Scriptet skal jo updatere min sql database . og fejlen er at det ikke rette noget som helst

Indlæg senest redigeret d. 27.11.2008 20:35 af Bruger #14230
Hvilken fejl får du?

$pakkenr er sat er jeg 100 på den er sat længere oppe i koden har prøvet at sætte echo $pakkenr ind når den skal køre update og den skriver fint nok pakkenumret .

har jeg lige prøvet alle felter bliver udfyldt :S

Så skal du prøve at se hvilken MySQL-fejl du får. Jeg kunne forestille mig at det har noget at gøre med at du bruger æ i dit query.

Er fejlskrivning slået til i PHP på din server? Så den udskriver fejl, når noget går galt? Hvis ja, vil det være nyttigt hvis du kan poste fejlkoden, ellers kan du prøve at sætte queryet ind i databasen uden om PHP f.eks. via phpMyAdmin og se hvilken fejl databasen returnerer.

Indlæg senest redigeret d. 29.11.2008 20:55 af Bruger #10572
Ja det er rigtigt lasse det var fordi jeg brugte æ fandt selv ud af det . Men tak for hjælpen alle sammen :)

t