Java Server Pages - JSP?

Tags:    java

Hej udviklere,

jeg er faldt tilfældigvis over en artikel om JSP og tænkte på om det var mere fordelagtigt at udvikle webapplikationer i dette fremfor fx php/mysql. Så vidt jeg har forstået er det specielt egnet til større webapplikationer hvilket jeg synes lød tiltalende :-) mit spørgsmål er så, er JSP bare "the shit" inden for større webapplikationer eller er der konkurrenter som er bedere egnet :-)?

Hej Kasper,

JSP benyttes. Oftest ved hjælp af EJB'er og Servletter. Stortset samtlige webbanker benytter sig af dette.

Fordelen ved ASP/PHP er, at flere (gratis) hosting servere understøtter disse. Benyttes JSP på en ekstern server, er det mest en smags sag.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Kasper,

JSP benyttes. Oftest ved hjælp af EJB'er og Servletter. Stortset samtlige webbanker benytter sig af dette.

Fordelen ved ASP/PHP er, at flere (gratis) hosting servere understøtter disse. Benyttes JSP på en ekstern server, er det mest en smags sag.

Med venlig hilsen
Ieet

Hmm...der findes en del flere API'er til alt muligt skrevet i Java, så du får med JSP løsningen meget mere foræret. Om du så har brug for alle de ekstra muligheder er op til dig.

Det er jo ét af de spørgsmål man skal stille sig selv i starten af et projekt. Hvad skal jeg bruge, og hvilken platform understøtter bedst mine krav.

PHP er en del nemmere at få op at køre og som Ieet siger, er der flere hosting firmaer, som understøtter PHP, så det er også en faktor, man skal overveje.

Personligt ville jeg hellere arbejde med .NET platformen hvis jeg skulle udvikle større systemer og PHP hvis det er små webapplikationer. Uden at have noget grundlag for min udtalelese tror jeg også .NET performer en smule bedre end java.

Personligt ville jeg hellere arbejde med .NET platformen hvis jeg skulle udvikle større systemer og PHP hvis det er små webapplikationer. Uden at have noget grundlag for min udtalelese tror jeg også .NET performer en smule bedre end java.

De performance tests jeg har set siger at .NET på nuværende tidspunkt er ekstremt langsom i forhold til Java.
.NET er også en meget mere lukket platform og dermed ikke så fremtidssikker som PHP og Java.

t